Zły content vs Pozycjonowanie - unikaj 10 podstawowych błędów
SEO vs. content – tych 10 błędów w treści musisz unikać!
Optymalizacja pod pozycjonowanie i treści pisane pod kątem wyszukiwarek to świetny sposób na przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny przy bardzo niskich kosztach finansowych. Ogólnie rzecz biorąc, świetne SEO będzie działać, nawet wtedy gdy smacznie śpisz w swoim łóżku, ale często to, co dla nowicjusza może wydawać się dobrym pomysłem, jest w rzeczywistości ogromnym błędem, który może w rzeczywistości naruszać Wskazówki Google dla webmasterów. Przyjrzyj się tym całkowicie możliwym do uniknięcia błędom, aby móc podejmować najlepsze możliwe decyzje dotyczące treści i ich sukcesu.
Błąd #1 Treść generowana automatycznie
Ta „automatycznie wygenerowana” treść została utworzona za pomocą programu. Wiele razy będzie to składało się z akapitów, które składają się z treści, która nie ma żadnego sensu dla czytelnika, ale będzie zawierała tylko słowa kluczowe do wyszukiwania. Treść generowaną automatycznie można tworzyć na kilka różnych sposobów, w tym:
- tekst wygenerowany przez zbieranie kanałów RSS/Atom lub wyniki wyszukiwania
- tekst wygenerowany przez boty przy użyciu technik automatycznej synonimizacji
- tekst wygenerowany za pomocą zautomatyzowanych procesów i narzędzi
- tekst, który jest tłumaczony za pomocą zautomatyzowanego narzędzia, bez korekty przed opublikowaniem
Tekst można również wygenerować, gdy treść jest łączona z wielu stron internetowych, ale bez wystarczającej wartości dodanej. Każdy z tych rodzajów tekstów nie jest dobry dla pozycjonowania.
Błąd #2 Ukryty tekst i linki
Ukrywanie tekstu i linków w treści w celu manipulowania rankingami wyszukiwania jest naruszeniem wskazówek Google dla webmasterów. Możliwe jest ukrycie tekstu poprzez umieszczenie tekstu za obrazem, umieszczenie białego tekstu na białym tle, użycie czcionki o rozmiarze 0, umieszczenie tekstu tak, aby pojawił się poza ekranem oraz ukrycie linku poprzez użycie jednego znaku jako linku. Możesz sprawdzić, czy Twoja własna witryna zawiera ukryty tekst lub linki, wyszukując wszystko, co nie jest łatwo widoczne dla osób odwiedzających Twoją witrynę. Biorąc to wszystko pod uwagę, nie każdy tekst, który jest ukryty, jest naprawdę uważany za zwodniczy. Jeśli witryna zawiera komponent, do którego wyszukiwarki nie mają łatwego dostępu, ukryty tekst może poprawić ogólną dostępność witryny, ale ostatecznie dla pozycjonowania nie jest to dobra strategia.
Błąd #3 Schematy linków
Kolejne naruszenie wskazówek Google dla webmasterów, schematy linków mają miejsce, gdy link jest tworzony z zamiarem manipulowania rankingiem strony w wynikach wyszukiwania — w tym wszelkich działań, które będą manipulować linkami prowadzącymi do Twojej witryny, a także tymi, które wychodzą z Twojej witryny. Działania, które kwalifikowałyby się jako schematy linków, to:
- korzystanie z programów, które automatycznie tworzą linki do Twojej witryny
- kampanie publikowania postów gości lub marketing artykułów z linkami, które są nadmiernie bogate w słowa kluczowe
- nadmierne strony partnerskie, które istnieją tylko w celu krzyżowania linków
- kupowane lub sprzedawane linki, które przekazują PageRank Google
Nienaturalne linki są również naruszeniem wytycznych Google. Dzieje się tak, gdy linki są umieszczane w witrynie, ale nie zostały zatwierdzone przez właściciela witryny. Unikaj tych błędów, tworząc odpowiednie i unikalne treści, które same zdobędą popularność. Następnie inna witryna będzie linkować do Twojej z wyboru.
Błąd #4 Zdublowana zawartość
Treści, które zostały zaczerpnięte z większych, bardziej renomowanych źródeł z myślą, że zwiększy to ilość stron w witrynie – mogą przynieść wręcz odwrotny skutek. Gdy witryna zawiera wyłącznie treści, które zostały zebrane z innych źródeł, może nie zapewniać użytkownikom żadnej wartości, ponieważ nie zawiera żadnych unikalnych ani użytecznych informacji. Może to również zostać zaklasyfikowane jako naruszenie praw autorskich. Warto poświęcić czas i stworzyć własną treść, która będzie oryginalna i wyróżni Twoją witrynę spośród tysięcy podobnych witryn w sieci. Posiadanie świeżych treści sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej użyteczna i sprawi, że Twoi użytkownicy będą wracać. Zdublowana zawartość może obejmować:
- zawartość skopiowaną z innych witryn, która została tylko nieznacznie zmodyfikowana i ponownie opublikowana
- zawartość ponownie opublikowana bez dodawania nowej zawartości lub wartości
- witryny, które zawierają treści, takie jak filmy lub obrazy z innych witryn, i nie dodają wartości użytkownikowi
- witryny, które tworzą kanały treści z różnych witryn i nie zapewniają żadnych wyjątkowych korzyści użytkownika
Błąd #5 Świadome i celowe maskowanie treści / tekstów i obrazów
Maskowanie ma miejsce, gdy użytkownikom przedstawia się inne adresy URL lub treści niż te, które są prezentowane wyszukiwarkom. Jest to poważne naruszenie wskazówek Google dla webmasterów, ponieważ zapewnia użytkownikom wynik inny niż oczekiwali. Obejmuje to sytuacje, w których wyszukiwarkom wyświetla się strona pełna kodu HTML, podczas gdy użytkownicy zobaczą stronę składającą się z Flasha lub obrazów oraz kiedy słowo kluczowe jest wstawiane na stronę tylko wtedy, gdy wyszukiwarka żąda strony, w przeciwieństwie do tego, kiedy prosi o to internauta. Google przedstawia zalecenia dotyczące udostępniania treści bez użycia maskowania, na przykład w przypadku korzystania z JavaScript lub Flash, wiedząc, że wyszukiwarki mają do nich trudność. Maskowanie jest powszechną praktyką, gdy witryna zostanie zhakowana.
Błąd #6 Podstępne przekierowania wewnętrzne
Przekierowanie ma miejsce, gdy odwiedzający witrynę jest wysyłany pod inny adres URL niż ten, o który początkowo prosił. Chociaż jest kilka dobrych powodów tego, że należy skonfigurować przekierowanie, jak rebranding. W innych przypadkach przekierowanie będzie oszukiwać wyszukiwarki lub wyświetlać użytkownikom treści inne niż te, które zostały udostępnione robotom. Jest to naruszenie wskazówek Google dla webmasterów, ponieważ wprowadza w błąd i może prowadzić użytkownika do adresu URL, który jest inny niż ten, do którego chciał się udać, oraz może wyświetlać inną treść użytkownikom i robotom indeksującym. Fałszywe przekierowanie może mieć miejsce nawet wtedy, gdy użytkownicy komputerów stacjonarnych są kierowani na normalną stronę, podczas gdy ci na urządzeniach mobilnych są kierowani do zupełnie innej domeny, która jest spamem. Wiedz, że używanie JavaScript do przekierowywania użytkowników może być legalną praktyką, o ile jest ona zgodna z wytycznymi określonymi przez Google. Gdy przenosisz swoją witrynę i masz dostęp do serwera witryny, najlepszym rozwiązaniem jest przekierowanie 301.
Błąd #7 Programy partnerskie i teksty afiliacyjne
Wskazówki Google dla webmasterów zalecają użytkownikom tworzenie witryn, które składają się z oryginalnej treści i są w stanie zapewnić użytkownikom wartość dodaną, zwłaszcza jeśli zamierzasz uczestniczyć w programach partnerskich. Zazwyczaj strony afiliacyjne zawierają opisy produktów, które są używane w całej sieci afiliacyjnej. Z tego powodu witryny, które zawierają wyłącznie treści z sieci afiliacyjnych, nie będą dobrze radzić sobie w rankingach wyszukiwarek Google, ponieważ nie mają wystarczającej ilości unikalnych treści, przez co nie wyróżniają się wystarczająco dobrze na tle innych witryn w Internecie. Google widzi, że te witryny bez dużej głębi nie zapewniają użytkownikom wystarczającej wartości i nie dają im pierwszeństwa w rankingach. Biorąc to pod uwagę, nie wszystkie strony internetowe uczestniczące w programie partnerskim są uważane za słabe dla pozycjonowania stron. Dobry partner doda wartość, oferując własne recenzje produktów, porównania, oceny, przeglądy.
Skąd będziesz wiedzieć, czy dodajesz wartość, uczestnicząc w programie partnerskim? Twoje treści będą mogły tworzyć społeczność odwiedzających, budując lojalnych czytelników, którzy pasjonują się Twoimi treściami. Twoje treści będą aktualizowane na bieżąco pod pozycjonowanie. Wybierając swój program partnerski, wybierzesz taki, który składa się z produktów, które są odpowiednie dla Twojej grupy docelowej, dodając wartość Twojej witrynie, a jednocześnie odpowiadając zainteresowaniom zarówno Twoim, jak i Twoim odbiorcom. Witryny, które składają się głównie z treści, które można znaleźć w innych miejscach w sieci, prawdopodobnie będą słabo radzić sobie w wynikach wyszukiwania Google. Skuteczne treści będą trafne, niepowtarzalne i będą stanowić wartość dla użytkowników.
Błąd #8 Strona doorway
Strona doorway to strona internetowa, która jest tworzona w celu uzyskania wysokiej pozycji dla określonych zapytań wyszukiwania. Powodem, dla którego nie należy ich używać, jest to, że mogą prowadzić do wielu podobnych stron w wynikach wyszukiwania, w których wynik ostatecznie zabierze użytkownika do zasadniczo tego samego miejsca docelowego. Mogą również prowadzić użytkownika do strony „pośredniej” – takiej, która nie jest tak użyteczna, jak strona będąca ostatecznym miejscem docelowym.
Błąd #9 Tworzenie stron o złośliwym zachowaniu
Czynność rozpowszechniania produktów lub treści w witrynie, które świadomie zachowują się w sposób odmienny od oczekiwanego przez użytkownika, stanowi naruszenie Wskazówek Google dla webmasterów. Nie wyklucza to niczego, co pozwala manipulować nieoczekiwaną zawartością strony, pobierać lub aktywować pliki na komputerze użytkownika bez jego zgody lub celowo łamać zasady Google dotyczące niechcianego oprogramowania. Google ciężko pracuje, aby zapewnić użytkownikom wyniki wyszukiwania, które są odpowiednie dla ich zapytań, ale także zapewnia bezpieczeństwo im i ich komputerom w Internecie.
Błąd #10 Spam generowany przez użytkowników
Jedna z wytycznych, która nie dotyczy tworzenia treści, ale działań złośliwych użytkowników. Użytkownicy mogą generować spam w witrynie, co może mieć wpływ na sposób, w jaki Google ocenia witrynę. Może to spowodować, że Google ręcznie podejmie działania w całej witrynie. Treści spamowe tworzone przez użytkowników mogą obejmować: spam w komentarzach publikowany na blogach, posty spamowe w wątkach na forum oraz konta spamowe na darmowych hostach.
Zobacz również: