Pozycjonowanie - Listopadowy Update Google
Praktyczne informacje o wpływie najnowszych zmian algorytmów wyszukiwarki Google na wyniki pozycjonowania.
Wyszukiwanie lokalne w Google – listopadowy update a pozycjonowanie
Dziwne zachowania wyników lokalnych wyszukiwań w Google, które miały miejsce w listopadzie tego roku wzbudziły zainteresowanie. Okazało się, że niebezpodstawnie, bowiem na początku grudnia pojawiło się na Facebooku oficjalne potwierdzenie tych zawirowań. Aktualizacja mająca miejsce w listopadzie nazwana jako Listopadowa Aktualizacja lokalnego wyszukiwania w roku 2019 - i była związana z wprowadzeniem do procesu generowania wyników wyszukiwania wyszukiwani przez Google tzw. neuronowego dopasowania wyników pozycjonowanie. Warto również wspomnieć, iż aktualizacja dotyczy wszystkich wersji Google, gdyż została wdrożona globalnie. Pozycjonowanie a dopasowanie neuronowe wyników w Google – najważniejsze informacje: aby zrozumieć sens aktualizacji konieczne jest zrozumienie tego czym jest neural matching, czyli po naszemu neuronowe dopasowanie. Warto dodać, że nie jest nowością bo od roku 2018 roku wspierało ono wyszukiwania w 31% przypadków na starcie, stopniowo poszerzając swój zasięg, a efektem tego jest właśnie listopadowy update związany z lokalnymi wynikami wyszukiwania. Esencją neuronowego dopasowania są dwa fakty następujące: lepsze dopasowanie wyszukiwanie słów do ich znaczenia w pozycjonowaniu oraz fakt, iż podstawą całego systemu jest sztuczna inteligencja. Najłatwiej wytłumaczyć praktyczne zastosowanie tego dopasowania przyrównując je wyszukiwania na podstawie synonimów, co jest związane z faktem, iż często Internauci podczas wyszukiwań wpisują do Google inne frazy, niż te które można znaleźć na stronach www zawierających de facto interesującą dla nich odpowiedź. Tutaj w rolę wchodzi właśnie dopasowanie neuronowe, dzięki któremu wyniki wyszukiwania mają być lepiej dopasowane pomimo tego, że słowa kluczowe różnią się między sobą zawartością. Poniższy przykład powinien jeszcze lepiej zobrazować zasadę działania, o którą oparte jest neuronowe dopasowanie. Często internauci którzy chcą dokonać konwersji dokumentów na inny format, nie używają słowa skonwertować, aby tego dokonać ale zamienników typu: zmienić, zamienić, zapisać. Dzięki neutronowemu dopasowaniu Google wykryje o co dokładnie chodzi użytkownikowi wyszukiwarki i wedle tego dopasuje odpowiednio wyniki wyszukiwania. Dopasowanie neuronowe a SEO i pozycjonowanie - W obliczu już dokonanych zmian każdy świadomy ich webmaster z pewnością zadaje sobie pytanie, czy może podjąć jakieś działania, aby neuronowe dopasowanie wykorzystać na korzyść w swoich działaniach związanych z pozycjonowaniem, w kontekście dzisiejszego artykułu szczególnie biorąc pod uwagę lokalne. Jedynym pewnym wnioskiem jest to, że nie można rezygnować ze stawiania priorytetu na tym, by tworzona treść była jak najbardziej użytecznym i jakościowym kontentem. Przy czym warto jeszcze większa uwagę zwracać na sam kontekst treści pamiętając, że Google już od dawna jest czymś o wiele bardziej inteligentnym niż prostą wyszukiwarka. Potrafi tak pieczołowicie analizować słowa na stronach www, że wyłapanie tych najbardziej naturalnych pozwala jej na faktycznie jeszcze lepsze dopasowanie wyników do zapytań stawianych przez Internautów. Być może to początek końca pozycjonowania typowo pod pojedyncze frazy, z większym naciskiem na uwzględnienie kontekstu. Dopasowanie neuronowe a RankBrain – na czym polega różnica? Nie da się odciąć od skojarzenia z dopasowaniem neuronowym innego systemu opartego na sztucznej inteligencji, jakim jest RankBrain. Różnica jest jednak bardzo wyraźna: dopasowanie neuronowe ma za zadanie dopasować słowa do wyszukiwań, natomiast jeśli chodzi o RankBrain – to strony są dopasowywane do wyszukiwanego konceptu.