Strony internetowe - zalety i wady sposobów linkowania
Dlaczego w pozycjonowaniu ważne jest linkowanie stron internetowych
Zarówno linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne jest bardzo ważne i istotne z punktu widzenia optymalizacji oraz pozycjonowania i marketingu internetowego. Jeżeli chodzi o linkowanie wewnętrzne stron internetowych to mają one na celu kilka kluczowych zadań do spełnienia. Jeżeli chodzi o te najbardziej istotne funkcje w aspekcie pozycjonowania to linkowanie wewnętrzne charakteryzują następne zalety:
- Linki wewnętrzne mają na celu zapewnienie przejrzystość nawigacji po stronach internetowych. Tak zwany User Experience czyli parametry wynikające z dobrych doświadczeń internaty mają istotny wpływ na skuteczność funkcjonowania stron www. Dobrze zaprojektowana struktura linków wewnątrz stron internetowych jest w stanie zapewnić nie tylko intuicyjną ale czytelną i przejrzystą nawigację po stronie. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko i łatwo dotrzeć do interesujących ich treści i innych zawartości danego serwisu. Roboty indeksujące wyszukiwarki Google biorą dziś pod uwagę parametry związane z doświadczeniami użytkownika zatem dobra struktura linków wewnętrznych ma istotny wpływ na pozycjonowanie stron
- Jeżeli chodzi o strukturę linkowania zewnętrznego to można ją traktować jako jedną ze strategii rozbudowy zaplecza do pozycjonowania. Czy linkowanie zewnętrzne jest ważne z punktu widzenia firmy która zajmuje się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google? Tak, dzieje się tak ponieważ Google bierze w rankingowaniu parametr popularności naszego serwisu www w otoczeniu zewnętrznym - czyli w potocznym rozumowaniu analizuje on ilość jak i jakość linków prowadzących (odsyłających) do naszego adresu URL z innych domen. Oczywiście struktura zaplecza do pozycjonowania jest zróżnicowana - od wpisów na blogach, po linki w komentarzach oraz ocenach i opiniach czy linki z artykułów sponsorowanych a nawet linki z postów na portalach social media. Budowanie sieci linkowania naszej strony czyli pozyskiwanie zróżnicowanych źródeł linków zwiększa z punktu widzenia robotów indeksujących wyszukiwarek autorytet domen docelowych do których w/w linki prowadzą. Uwiarygadnianie stron internetowych dużą ilością hiperłączy prowadzących do nich jest brane pod uwagę przez algorytmy gdyż chcą one zwracać internautom szukającym w siedzi jak najlepsze i odfiltrowane wyniki wyszukiwania organicznego. Jeżeli chodzi o analizowanie linkowania zewnętrznego, to boty skupiają się nie tylko na ilości linków przychodzących, długość trwania publikacji linków na stronie (unikanie linkowania rotacyjnego) a także wartość strony na której linki się znajdują (najlepiej jak są to strony z długą historią, rozbudowanych kontentem oraz sporą ilością odwiedzin czyli ruchu na stronie). Pozycjonowanie naszej strony jest tym bardziej wspierane link buildingiem im większa będzie nie tylko ilość ale także i jakość linków przychodzących.
Sposoby na pozyskiwanie linków pod pozycjonowanie
Najłatwiejszym rozwiązaniem naturalnym jest takie rozwijanie swojej strony w aspekcie treści na niej się znajdujących, aby były one na tyle ciekawe i wartościowe żeby stanowiły materiał godny polecania innym. Oczywiście sztuka ta udaje się nielicznym więc większość firm korzysta z usług agencji zajmującej się marketingiem internetowym, która dysponuje narzędziami oraz zapleczem technicznym i kadrowym pozwalającym na systematyczne rozwijanie w czasie ilościowej i jakościowej infrastruktury linków zewnętrznych. Co agencja internetowa może zrobić aby skutecznie linkować twoje strony internetowe?
- Tworzenie ciekawych i pierwotnych treści (teksty, materiały filmowe oraz zdjęcia i inne) - dzięki temu ludzie w sposób naturalny będą się chcieli nimi wymieniać a tym samym publikować aktywne linki w różnych miejscach w przestrzeni internetowej (blogi, posty social media i inne).
- Ułatwienie możliwości share'ingu linków mające na celu łatwiejszy i szybsze zamieszczanie linków z mediów społecznościowych (tu z pomocą przychodzą narzędzia profilowania ogg).
- Profesjonalne tworzenie wpisów (w tym artykułów sponsorowanych) na prawdziwych zewnętrznych stronach będących pod redakcją danej agencji reklamowej zajmującej się marketingiem internetowym. Mogą na to się składać wpisy z artykułami traktującymi o tematyce związanej z naszą branżą gdzie umieszcza się w kontekście linki wychodzące.
Warto przeczytać: