Jak wykorzystać wyszukiwanie głosowe w pozycjonowaniu
Dopasuj stronę tak aby działało na niej wyszukiwanie głosowe
Sposób, w jaki ludzie mogą wyszukiwać informacje w Internecie, zmienił się na przestrzeni lat, a wyszukiwanie głosowe jest jednym z najwygodniejszych sposobów wyszukiwania czegoś w Internecie. Funkcje i narzędzia wyszukiwania głosowego są zazwyczaj interaktywne, w których następuje kilka rund interakcji między użytkownikiem a systemem w celu wyjaśnienia. Wyszukiwanie głosowe nie zastępuje wyszukiwania wpisanego. Zamiast tego jest to kolejna metoda przeszukiwania Internetu. Wyszukiwanie głosowe może zapewnić użytkownikom inne wrażenia niż wyszukiwanie wpisywane. Wraz z rosnącym wykorzystaniem wyszukiwania głosowego zespoły agencji marketingu cyfrowego zaczęły mocniej skupiać się na SEO wyszukiwania głosowego i na tym, jak należy dostosować strategie SEO, aby uwzględnić wyszukiwanie głosowe.
Jaki jest potencjał wyszukiwania głosowego dla SEO? W sieci można znaleźć naprawdę sporo interesujących statystyk dotyczących wyszukiwania głosowego i jego wykorzystania w ostatnich latach. Wczesne prognozy wykazały, że 50% wszystkich wyszukiwań do 2020 roku będzie aktywowanych głosem, a do 2022 roku 55% gospodarstw domowych będzie posiadać inteligentny głośnik. Obecnie już wiele milionów ludzi na całym świecie korzysta z takiego urządzenia. W 2021 roku 20% zapytań mobilnych zostało zrealizowanych za pomocą wyszukiwania głosowego. Według danych wśród osób, które korzystały z wyszukiwania głosowego, 58% chciało znaleźć informacje o lokalnej firmie. Dodają, że 72% osób korzystających z urządzeń do wyszukiwania głosowego twierdzi, że stały się częścią ich codziennej rutyny, a 43% właścicieli inteligentnych głośników używa tej technologii do robienia zakupów. Statystyka, która zainteresuje każdą firmę zajmującą się marketingiem SEO, polega na tym, że 32% organizacji marketingowych używa inteligentnych głośników, takich jak na przykład Alexa.
Jakie są dostępne narzędzia i urządzenia wyszukiwania głosowego? Siri, rozwijany przez Apple, został wydany w 2011 roku i jest jedną z pierwszych nazw, jakie przychodzą na myśl, gdy mówimy o wirtualnych asystentach. Alexa to kolejna wirtualna asystentka, której wielu używa do wyszukiwania głosowego. Asystent Google został wydany w 2016 roku jako część aplikacji Google Allo do przesyłania wiadomości, a Cortana to wirtualny asystent Microsoftu wydany w 2014 roku. Są to czterej powszechnie używani wirtualni asystenci, a my jako firma zajmująca się SEO na bieżąco sprawdzamy najnowsze funkcje i aktualizacje tych narzędzi podczas opracowywania strategii SEO wyszukiwania głosowego dla firm i marek.
Do czego używamy wyszukiwania głosowego? Opracowując strategie SEO i marketingu cyfrowego, każda firma zajmująca się marketingiem w mediach społecznościowych powinna przyjrzeć się aktualnemu wykorzystaniu odpowiednich urządzeń i programów oraz najnowszym trendom. Jest to ważne, ponieważ pomaga w ramach marketingu cyfrowego planować skuteczne i udane kampanie. Korzystanie z wyszukiwania głosowego wśród dorosłych użytkowników: 40% - pytanie o drogę, 39% - dyktowanie tekstu, 31% - połączenia telefoniczne, 11% - sprawdzanie godziny, 11% - odtwarzanie muzyki, 9% - wyszukiwania filmu.
Podsumowanie – czy warto poświęcić czas i środki w wyszukiwanie głosowe? Jeśli Twoja firma polega na SEO, aby poprawić swoje pozycje w wyszukiwarkach, techniki, których używałeś w erze wyszukiwania tekstowego, niekoniecznie będą miały zastosowanie, gdy wyszukiwanie głosowe stanie się powszechne. Jeśli chcesz zachować konkurencyjność i zmaksymalizować ruch w sieci, nie ma lepszego czasu na optymalizację treści pod kątem zapytań wyszukiwania głosowego.
Co to jest wyszukiwanie głosowe dla SEO i jaki ma wpływ na pozycjonowanie
Według danych, zakupy z obsługą głosu mają wzrosnąć o kolejne liczby do przyszłego roku. Chociaż jasne jest, że korzystanie z wyszukiwania głosowego będzie nadal rosło, niejedna firma może się zastanawiać, w jaki sposób agencja marketingu cyfrowego może wyświetlić swoją witrynę w wynikach wyszukiwania głosowego w przeglądarce. Można to zrobić za pomocą SEO wyszukiwania głosowego, w którym treść jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania głosowego przy użyciu słów kluczowych, których ludzie często używają w wyszukiwaniu głosowym, w przeciwieństwie do wyszukiwania pisanego. Istnieje kilka korzyści z SEO - pozycjonowanie stron za pomocą wyszukiwania głosowego, zaczynając od wyższych pozycji w rankingu. Około 75% wyników wyszukiwania głosowego plasuje się na trzech pierwszych pozycjach dla danego pytania w wyszukiwarce komputerowej. Oznacza to, że treść zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania głosowego będzie również wysoko w rankingu wpisywanych wyników wyszukiwania. Widoczność organiczna wzrośnie również, jeśli ludzie będą mogli znaleźć Twoją witrynę za pomocą wyszukiwania głosowego, a to z kolei zapewni witrynie i firmie więcej autorytetu. SEO wyszukiwania głosowego może również zwiększyć zarobki firmy, dlatego usługi marketingu cyfrowego koncentrują się głównie na odpowiednich strategiach SEO wyszukiwania głosowego. Zwiększone zarobki są wynikiem skierowania większej liczby klientów lub potencjalnych klientów na stronę internetową firmy lub sklep e-commerce z wyszukiwarek.
Jak wyszukiwanie głosowe zmienia treści SEO?
Najbardziej oczywistym sposobem, w jaki wyniki wyszukiwania głosowego zmieniają SEO copywriting, jest to, jak zachęcają one do powstawania treści opartych na pytaniach. Ponieważ użytkownicy znacznie częściej zadają pytania dotyczące usług takich jak Alexa, Siri lub Cortana, treść musi być dostosowana do rodzaju pytań, z których mogą korzystać.
Słowa kluczowe z długim ogonem
Innym trendem jest używanie trafnych, długich słów kluczowych, które mogą pojawiać się w zapytaniach głosowych. Zwykle są one dłuższe, więc zawsze wskazane jest umieszczenie ich na blogach lub w często zadawanych pytaniach. To także obszar, w którym wysokiej jakości copywriterzy mogą być nieocenieni.
Jak pozyskać treść zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwania głosowego?
Jeśli chcesz zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwania głosowego, konieczne jest skorzystanie z usług profesjonalistów zajmujących się copywritingiem internetowym, którzy dokładnie znają tę technologię. To nie to samo, co wybór płynnych pisarzy, którzy są biegli w badaniach i jasnej komunikacji. Zamiast tego te tradycyjne umiejętności należy połączyć z wysokim stopniem świadomości technologicznej. Nie wszystkie usługi copywriterskie mogą zapewnić taką mieszankę. Niezbędne jest również przeanalizowanie aktualnej strategii dotyczącej treści SEO, aby zrozumieć, co należy zmienić. Dokładny audyt SEO zapewni konkurencyjny wgląd w SEO, pomagając zaplanować przejście od wyszukiwania tekstowego do głosowego. Wyniki mogą być rewelacyjne i szczerze zaskakujace. Dla wielu firm wyszukiwanie głosowe będzie miało kluczowe znaczenie dla ich przyszłych perspektyw, dlatego warto dostosować pomysły marketingowe w celu uzyskania wyników w miarę dojrzewania technologii tego rodzaju.
Co jest takiego specjalnego w zapytaniach wyszukiwania z obsługą głosu?
Na początek zapytania tekstowe są zazwyczaj krótsze niż zapytania głosowe. Na przykład, jeśli chcesz znaleźć dentystę w Bielsku, możesz umieścić w Google „dentysta Bielsko-Biała”. Jednak nie powiedziałbyś tego cyfrowemu asystentowi. Zamiast tego możesz powiedzieć coś w stylu „znajdź mi dentystę w Bielsku na dzisiejsze popołudnie”. Zapytania głosowe częściej odwołują się do popularnych form pytań, zaczynając od słów takich jak kto, kiedy, gdzie i dlaczego (chociaż dokładny typ pytań będzie się różnić w zależności od branży), a także częściej są oparte na lokalizacji zapytania. Wgląd, jaki uzyskujemy na temat działania zapytań głosowych, już teraz wpływa na inteligentne taktyki SEO, które zmieniają sposób, w jaki tworzymy treści. Przyjrzyjmy się więc tym strategiom bardziej szczegółowo.
Znaczenie fragmentów - Jednocześnie Google zwiększyło znaczenie „fragmentów” — szybkich odpowiedzi na pytania pojawiające się nad wynikami wyszukiwania. Obecność w tych fragmentach jest ogromną zaletą dla każdej witryny, a także zwiększa szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu stron dla wyszukiwania głosowego. Te fragmenty są zazwyczaj wybierane na podstawie specyfiki. Jeśli udzielą jasnej odpowiedzi na pytanie użytkownika, mają duże szanse na wysoką pozycję w rankingu. Stwórz więc jak najwięcej wysokiej jakości treści opartych na odpowiedziach i powinieneś sobie poradzić. Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić, albo też nie masz na to czasu – zgłoś się do nas, fachowo pomożemy.
Pytania i odpowiedzi - Marketerzy odkrywają, że terminy takie jak „jak”, „co” i „gdzie” są ważniejsze niż kiedykolwiek. Chociaż dostarczanie przydatnych treści zawsze było dobrą praktyką SEO, wyszukiwanie głosowe sprawia, że jest to jeszcze ważniejsze. Dobrą wskazówką jest skupienie się na sekcjach FAQ, gdy tylko jest to możliwe, odpowiadając na jak najwięcej istotnych pytań.
Jak wyszukiwanie głosowe zmieni marketing cyfrowy i pozycjonowanie stron? Te taktyki SEO stają się głównym nurtem w branży marketingu cyfrowego, a połączone razem mogą stanowić radykalną zmianę w sposobie, w jaki tworzymy treści. Oprócz tradycyjnych metod, takich jak linkowanie wsteczne i optymalizacja słów kluczowych, inteligentna strategia SEO na przyszłość będzie opierać się na rozwiązywaniu problemów. Chodzi o to, aby zachować jak największą koncentrację na potrzebach przeglądarek internetowych lub użytkowników telefonów komórkowych, myśląc jak klienci, a nie tylko jak profesjonaliści od marketingu. Jednak tutaj warto dodać słowo ostrzeżenia: szum wokół SEO z obsługą głosu nie oznacza, że starsze strategie SEO stają się nieistotne, po prostu na pierwszy plan wysuwają się różne rodzaje długich słów kluczowych i tematyka treści. Tak więc użycie słów kluczowych opartych na mobilności i lokalizacji może przynieść imponujące wyniki.