Nowoczesne pozycjonowanie - jak dobrać frazy
Jak wygląda dobór fraz kluczowych ?
Research słów kluczowych jest powszechną praktyką w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, w której top specjaliści starają się znaleźć najlepsze możliwe słowa kluczowe lub frazy, które można włączyć do treści strony internetowej, aby zaspokoić zapytania użytkowników i wyszukiwarek. Przeprowadzanie badań słów kluczowych za pomocą potężnych narzędzi pomaga marketerom zrozumieć zapotrzebowanie na określone słowa kluczowe. Strony internetowe - Im bardziej konkurencja kojarzy się z danym słowem kluczowym, tym trudniej stronie internetowej ustawić wysoką pozycję dla tego słowa kluczowego w SERP-ach.
Dlaczego odpowiedni dobór słów kluczowych ma znaczenie?
Jednym z istotnych czynników różnicujących dwie podobne strony pod względem popularności jest badanie słów kluczowych. Reserach słów kluczowych pomaga firmom lepiej zrozumieć zamiar wyszukiwania. Zamiar wyszukiwania użytkownika stał się bardziej krytyczny niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ wyszukiwarki takie jak Google kładą nacisk na wygodę użytkownika ponad wszystko inne. Dzięki zrozumieniu intencji słów kluczowych lub wyszukiwanych fraz, których ludzie używają do znajdowania informacji, firmy mogą tworzyć lepsze strategie dotyczące treści, dostarczać ukierunkowane treści, które mogą przyciągać ruch do ich witryn.
Istnieją cztery typy intencji wyszukiwania
- Strony internetowe Informacyjne
Użytkownicy z intencją informacyjną chcą znaleźć więcej informacji na dany temat. Słowa kluczowe informacyjne są wykorzystywane przez użytkowników do edukacji lub aktualizacji na dany temat. Przykładem wyszukiwania informacyjnego mogą być "rodzaje kredytów gotówkowych". - Nawigacyjne
Nawigacyjne zapytanie wyszukiwania pomaga znaleźć strony internetowe lub witryny, wprowadzając słowa kluczowe związane z marką zamiast bezpośrednio wpisywać docelowy adres URL w pasku adresu. Przykładem zapytania nawigacyjnego może być "logowanie do Facebooka". - Strony Internetowe Transakcyjne
Zapytanie transakcyjne to takie, które jest przeprowadzane z zamiarem zakupu produktu lub usługi. Zapytania dotyczące transakcji mogą nie zawsze sugerować zakup, ale raczej oznaczać gotowość użytkownika do dokonania konwersji. - Zapytania o komercyjne strony internetowe
Gdy użytkownik nie jest pewien, który produkt lub usługę wybrać, korzysta z zapytań o komercyjne zamiary wyszukiwania, które mogą nie skutkować bezpośrednio sprzedażą. Większość z tych zapytań pokazuje wyniki, które pomagają użytkownikom w podjęciu decyzji o zakupie.
Etapy badania słów kluczowych
Research słów kluczowych to kompleksowy proces, który rozpoczyna się od identyfikacji i kategoryzacji słów kluczowych. Stworzona lista będzie stanowić podstawę dla słów kluczowych lub fraz dla rozszerzonego badania słów kluczowych. Możesz uzyskać pomysły na słowa lub wyrażenia, które mają zostać uwzględnione na liście początkowej, identyfikując terminy, które są bezpośrednio związane z Twoją firmą. Są to zwykle terminy używane przez odbiorców docelowych. Jeśli sprawdzisz strony konkurencji, znajdziesz te same terminy, których użyto do jej optymalizacji. Następnie należy rozszerzyć listę podstawowych słów kluczowych za pomocą dedykowanych narzędzi (na przykład planer słów kluczowych Google) i poznać liczbę wyszukiwań swoich słów kluczowych, aby określić wzajemną popularność każdego słowa kluczowego. W zależności od Twojej niszy rynkowej i konkurencji, może być tylko dziesięć słów kluczowych o wysokim priorytecie lub nawet sto słów kluczowych o najwyższym priorytecie.
Kategoryzacja priorytetowych słów kluczowych
Gdy masz już przy sobie listę priorytetowych słów kluczowych, musisz je skategoryzować na podstawie swoich celów biznesowych. Możesz kategoryzować słowa kluczowe na podstawie rodzaju oferowanego produktu lub usługi. Na przykład, jeśli jesteś sprzedawcą samochodów, możesz kategoryzować słowa kluczowe na podstawie marek, stanu fizycznego lub numeru modelu, ale też koloru, czy innych cech właściwych dla tego konkretnego produktu.
Zidentyfikuj preferowane strony internetowe docelowe
Po skategoryzowaniu priorytetowych słów kluczowych możesz zacząć mapować je do określonych stron internetowych na podstawie trafności. Kontynuując optymalizację na stronie, możesz zauważyć, że średnio istnieje jedno lub dwa słowa kluczowe, które są najbardziej odpowiednie dla danej strony internetowej. W tym momencie możesz dodać dodatkowe słowa kluczowe z rozwiniętej listy początkowej, które nie znalazły się na liście priorytetowych słów kluczowych, aby poszerzyć swoją bazę fraz. Zazwyczaj te dodatkowe słowa kluczowe to ogólne terminy lub wyrażenia, które można uwzględnić w priorytetowych słowach kluczowych i zoptymalizować. Jeśli natrafisz na wiele możliwości słów kluczowych dla danej strony, musisz przeanalizować intencje użytkownika i nadać priorytet tym, które uzasadniają treść na Twojej stronie. Koniecznie zanotuj swoje dane PPC i dane analityczne, aby znaleźć nowe możliwości słów kluczowych, które mogą czekać na Twoją firmę. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli świeżo założonych firm, a także tych biznesów, które kierują się sezonowymi zachowaniami. Miesięczny przegląd danych Twojej witryny może utorować drogę do znalezienia nowych możliwości słów kluczowych, które można zintegrować z trwającą kampanią SEO, aby uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Rodzaje słów kluczowych w pozycjonowaniu
Podczas badania słów kluczowych powinieneś znać różne rodzaje słów kluczowych, które istnieją w SEO. Bez odpowiedniego zrozumienia różnych typów słów kluczowych Twoje strategie optymalizacji mogą nie przynieść zamierzonych korzyści.
Słowa kluczowe z krótkim ogonem
Słowa kluczowe z krótkim ogonem to krótkie frazy składające się tylko z 2-3 słów. Słowa kluczowe z krótkim ogonem mają dużą liczbę wyszukiwań i z tego powodu są bardzo konkurencyjne. Słowa kluczowe typu short-tail są używane przez ludzi na początkowym etapie badań, dlatego intencja wyszukiwania takich słów kluczowych nie jest taka oczywiste. Te słowa kluczowe są kłopotliwe w rankingu, ponieważ niekoniecznie pasują do intencji wyszukiwania użytkownika.
Słowa kluczowe z długim ogonem
Długie słowa kluczowe składają się z wyszukiwanych haseł lub fraz, które mają więcej niż trzy słowa. Mają mniejszą liczbę wyszukiwań w porównaniu ze słowami kluczowymi z krótkim ogonem, ale mają one zazwyczaj bardzo specyficzny charakter i wyraźnie odzwierciedlają zamiar wyszukiwania. Ponadto te słowa kluczowe są mniej konkurencyjne niż słowa kluczowe z krótkim ogonem, ale ponieważ są precyzyjne, współczynnik konwersji jest również dość wysoki.
Krótkoterminowe słowo kluczowe
Jak sama nazwa wskazuje, krótkoterminowe (świeże) nowe słowa kluczowe to te słowa kluczowe, które obecnie zyskują na popularności. Wydarzenia takie jak Oskary czy Igrzyska Olimpijskie są wtedy, gdy takie słowa kluczowe mogą spowodować nagły wzrost istniejącego ruchu, ale taka podwyżka ma swoje własne ograniczenia. Gdy szum się skończy, wzrost ruchu organicznego szybko spada.
Długoterminowe słowo kluczowe
Długoterminowe słowa kluczowe (evergreen) to te frazy, które zawsze mają znaczenie niezależnie od pory roku lub wydarzenia. Używając dziś długoterminowych słów kluczowych w treści, możesz mieć pewność, że nawet po 2-5 latach ludzie nadal będą szukać tych treści. Te słowa kluczowe nie zapewnią Ci nagłego wzrostu - ale możesz cieszyć się dbaniem o stabilny przypływ ruchu na przestrzeni czasu. Większość długoterminowych słów kluczowych ma charakter informacyjny, a jeśli od czasu do czasu aktualizujesz treść za pomocą takich słów kluczowych, możesz uzyskać wyższą pozycję w SERP, ponieważ w miarę upływu czasu jesteś bardziej autorytatywny. Słowo kluczowe definiujące produkt - np. "strony internetowe Bielsko" - To są słowa kluczowe, które definiują Twój produkt lub usługę. Osoby szukające słów kluczowych definiujących produkt są prawie blisko zakupu produktu lub usługi i szukają dodatkowych informacji z tym związanych. Tak więc, gdy umieszczasz w treści słowa kluczowe definiujące produkt, pamiętaj, aby były one bardzo szczegółowe, aby użytkownicy mogli znaleźć wszystkie wymagane informacje o produkcie, którego szukają. Te słowa kluczowe, chociaż mają małą liczbę wyszukiwań i konkurencję, mogą przynieść wysokie współczynniki konwersji.
Słowo kluczowe definiujące klienta
Zanim przeprowadzisz badanie słów kluczowych, masz już pojęcie o grupie docelowej, niezależnie od tego, czy są to mężczyźni, kobiety, dzieci, czy wszyscy. Jeśli kierujesz reklamy do określonej grupy osób, upewnij się, że Twoje treści wyraźnie do nich skierowane. Zwiększy to wiarygodność i przyciągnie więcej osób z kategorii osób, do których kierujesz reklamy. Przykładem słowa kluczowego definiującego klienta może być „stylowe okulary dla kobiet”. Słowa kluczowe lokalne - Słowa kluczowe lokalne umożliwiają kierowanie na określoną lokalizację, taką jak miasto, województwo lub okolica. Słowa kluczowe kierowania geograficznego są korzystne dla małych lokalnych firm, które chcą przyciągnąć lokalnych odbiorców do swojego sklepu. Słowa kluczowe ukierunkowane geograficznie są ważną częścią lokalnej strategii pozycjonowania i mogą naprawdę mocno poprawić Twoją widoczność w Internecie, umieszczając Cię w czołowych pozycjach.
Wykorzystanie słów kluczowych w praktyce
Każdy przewodnik badania słów kluczowych zaleca korzystanie z Google Adwords i Google Keyword Planner. Jednak rozsądniej byłoby, gdybyś był otwarty na inne narzędzia do badania słów kluczowych, które mogą odróżnić Cię od innych, którzy korzystają tylko z narzędzi Google. Oczywiście tutaj nieodzowną pomocą jest skorzystanie z wiedzy doświadczonych profesjonalistów - jesteśmy do dyspozycji. Pamiętaj też, jak ważna jest analiza konkurencji - będąc integralną częścią badania słów kluczowych powinna być wykonana we właściwy sposób. Słowa kluczowe, które działają dla ugruntowanych, wielomilionowych marek na Twoim niszowym rynku, mogą nie przynosić Ci ruchu, którego szukasz. Zamiast tego skup się na wybranych długich słowach kluczowych i przeanalizuj, w jaki sposób konkurenci umieszczają te same słowa kluczowe na swoich stronach internetowych, uzyskując lepsze miejsca w rankingach.
Zobacz także: