Frazy długiego ogona w pozycjonowaniu - Long Tail
Frazy typu long tail a SEO i content– dlaczego musisz je uwzględnić w strategii?
Słowa kluczowe są elementami składowymi oraz siłą napędową treści witryny i wyszukiwarek. Kierowanie na najbardziej odpowiednie słowa kluczowe pełni dwie ważne role, jeśli chodzi o content marketing i SEO (Search Engine Optimization). Słowa kluczowe z krótkim ogonem są znacznie bardziej ogólnymi zapytaniami, zwykle z jednym lub dwoma słowami. Słowa kluczowe z długim ogonem są bardziej szczegółowe w wyszukiwaniu i zwykle używają większej liczby słów, zwykle więcej niż trzech, aby uzyskać bardziej szczegółowe, trafne wyniki.
Czym dokładnie są frazy typu long tail?
W reklamach Google ADS i SEO, odmiany typu long tail są odmianami słowa kluczowego, które są podobne pod względem korzenia lub znaczenia do innych słów kluczowych, które mają dużą objętość, ale jednocześnie nie są tak konkurencyjne.
Słowa kluczowe z długim ogonem są wykorzystywane przez nowe firmy, których nie stać na licytowanie najlepszych słów kluczowych lub mają problemy z pozyskaniem ruchu. Możesz myśleć o nich jako o bardziej szczegółowych wersjach fraz o wysokiej konkurencji.
Na przykład nowa witryna prawdopodobnie nie może zostać uszeregowana dla ogólnego słowa kluczowego o wysokiej wartości wyszukiwania, takiego jak "ubrania dla wędkarzy", ale bardziej szczegółowa odmiana z długim ogonem, taka jak "zielony wodoodporny błyszczący ubiór dla wędkarza", byłaby znacznie łatwiejsza do sklasyfikowania a i pozycjonowanie w tym przypadku będzie łatwiejsze do przeprowadzenia.
Słowa z krótkim ogonem a długim – zasadnicze różnice
Słowa kluczowe z krótkim ogonem najlepiej nadają się do dostarczania ogólnych informacji. Nic dziwnego, że są one również znane jako terminy główne. Wpisywanie terminów takich jak „marketing”, „laptopy” lub „SEO” utrudnia wyszukiwarkom określenie konkretnego zamiaru wyszukiwania. Takie terminy są po prostu ogólne. Bez obsługi konkretnej kategorii wiedzy słowa kluczowe z krótkim ogonem generują duże liczby wyszukiwań. Sam się przekonaj – wpisz „laptopy” do Google i zobaczysz, że wyszukiwanie frazy kluczowej ogólnej i krótkiej wywołuje naprawdę ogromną liczbę wyników wyszukiwania.
Ze względu na niejasną ogólność zapytania wyszukiwania, wyszukiwarki nie mogą zidentyfikować i spełnić wszystkich intencji wyszukiwania. Co ważne, niektóre wyniki wyszukiwania słów kluczowych z krótkim ogonem są prawdopodobnie nietrafne, co prowadzi do niskich współczynników konwersji.
W wielu przypadkach Google wyświetli kombinację wyników na pierwszej stronie wyników dla słowa kluczowego z krótkim ogonem. Na przykład, jeśli na pierwszej stronie znajduje się dziesięć wyników:
- sześć może mieć charakter informacyjny (artykuły)
- dwa to dostawcy usług
- dwa mogą być transakcyjne (handel elektroniczny lub inne)
Tworzenie treści pod pozycjonowanie wymaga używania słów kluczowych w całym tekście, aby wyszukiwarki mogły rozpoznać i kategoryzować to, co komunikujesz. Słowa kluczowe z długiego ogona to bardziej szczegółowe, dłuższe frazy kluczowe, które są skierowane do użytkowników na różnych etapach procesu wyszukiwania. Cechą charakterystyczną słów kluczowych z długim ogonem jest to, że są bardziej opisowymi frazami i używają dłuższych fraz z większą precyzją. Słowa kluczowe z długiego ogona spełniają intencje użytkownika, odwołując się do trafności, a tym samym zwiększając współczynnik konwersji.
Długie i krótkie słowa kluczowe
Czy chcesz przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny? Albo generować ruch organiczny z ogromnym prawdopodobieństwem zakupu lub inwestycji w swój cyfrowy biznes? Odpowiedzi na te pytania określają, czy należy używać słów kluczowych z krótkim czy z długim ogonem. Wyjaśnienie jest proste.
Konkurencja - jej pozycjonowanie i liczba wyszukiwań
Im krótsze słowo kluczowe, tym większa liczba wyszukiwań. Jeśli uszeregujesz słowa kluczowe z krótkim ogonem, uzyskasz duży ruch z organicznego wyszukiwania. Konkurencja na słowa kluczowe z krótkim ogonem o dużej liczbie wyszukiwań jest niezwykle zacięta. Słowa kluczowe o największej ilości są zazwyczaj słowami kluczowymi z krótkim ogonem, więc w rezultacie są to słowa kluczowe, które większość specjalistów ds. marketingu chce starać się uzyskać pierwsze miejsce w rankingu.
Ponadto większość słów kluczowych z krótkim ogonem ma szeroki zakres wyników, a zatem współczynniki konwersji z bezpłatnych wyników wyszukiwania są zwykle niskie. Korzystanie z Google Adwords do pozyskiwania potencjalnych klientów może kosztować naprawdę sporo w przypadku słów kluczowych z krótkim ogonem. I odwrotnie, im dłuższa fraza słowa kluczowego, tym mniejsza liczba wyszukiwań. Oznacza to, że wielu marketerów treści nie zwraca uwagi na te frazy kluczowe. Słowa kluczowe z długim ogonem są prawie zawsze silnie ukierunkowane. Ponieważ słowa kluczowe typu long tail spełniają określone intencje użytkownika, możesz tworzyć treści dla odwiedzających na każdym etapie ścieżki marketingowej. Dopasowanie słów kluczowych z długiego ogona do zamierzonego celu użytkownika zwiększa szanse na ostateczną konwersję. Przy zmniejszonej konkurencji słowa kluczowe z długim ogonem dają większą szansę na zwrot z inwestycji (ROI).
Pozycjonowaine fraz z długim ogonem w praktyce
Odmiany słów kluczowych z długiego ogona są wykorzystywane w treściach i artykułach zoptymalizowanych pod kątem SEO w ramach kampanii marketingowej. Korzystając z zestawu słów kluczowych z długiego ogona zamiast jednego konkretnego słowa kluczowego z najwyższej półki, masz opłacalną metodę generowania ruchu w swojej treści lub witrynie.
Chociaż ilość ruchu jest mniejsza niż w przypadku wyszukiwanych fraz o dużej liczbie wyszukiwań, ponieważ w rankingu większej liczby fraz z długim ogonem, ruch w witrynie rośnie przyrostowo. Wyszukiwarki zaczną również przywiązywać większą wagę do wyszukiwanych fraz o dużej liczbie wyszukiwań, gdy witryna zacznie pozycjonować się pod kątem coraz większej liczby fraz z długim ogonem, co czyni to podejście dobrą długoterminową strategią zwiększania ruchu w sieci.
Jednym z głównych zadań marketerów podczas pracy nad strategią SEO jest szukanie słów kluczowych idealnie dopasowanych do ich treści. Pomagają postom na blogu i stronom internetowym lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu są widoczne dla właściwego rynku docelowego. Jednak kierowanie na właściwe słowa kluczowe to nie zawsze bułka z masłem. Wybór między słowami kluczowymi z krótkim i długim ogonem może być mylący, zwłaszcza jeśli nie jesteś w pełni świadomy różnicy między nimi. Jeśli więc chcesz w pełni wykorzystać ich potencjał masz dwa wyjścia – skorzystać z usług profesjonalnej firmy SEO – jak nasza, albo mocno postawić na edukację własną. Ostatnia część tego artykułu pokaże Ci, że znamy się na rzeczy, a z drugiej strony przyniesie konkretną dawkę wiedzy do wglądu.
Jak znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem?
Najprostszym sposobem jest skorzystanie z funkcji autouzupełniania Google i powiązanych funkcji wyszukiwania. Możesz po prostu przejść do paska wyszukiwania Google i wpisać główne słowo kluczowe. Funkcja autouzupełniania pokaże Ci listę powiązanych fraz, których ludzie zwykle używają w swoich wyszukiwaniach. Istnieją też specjalne narzędzia, które mają za zadanie pomóc znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem.
Jak używać słów kluczowych z długim ogonem w pozycjonowaniu?
Wykorzystaj long tail aby poprawić swoją strategię SEO i pozycjonowania. Pozyskiwanie ruchu organicznego jest jedną z głównych korzyści, jakie mogą zaoferować słowa kluczowe z długim ogonem. Według danych około 71.5% ruchu w sieci wyszukiwania pochodzi ze słów kluczowych z długim ogonem. Wymieniliśmy kilka sposobów wykorzystania słów kluczowych z długim ogonem, aby ulepszyć swoją strategię SEO.
Jeśli nadal nie masz pewności, jakich długich słów kluczowych powinieneś szukać, spróbuj odwiedzić niektóre witryny konkurencji i sprawdź ich zawartość. Wybierz witrynę, która ma podobną treść do Twojej i taką, która zawiera słowa kluczowe, które mają wyższą pozycję w rankingu niż Twoje. Następnie weź adres URL i umieść go w eksploratorze witryn np. Ahrefs. Pomoże Ci to znaleźć wszystkie długie słowa kluczowe, dla których są one klasyfikowane, w tym wyświetlenia, które z nich uzyskują.
Twórz długie treści pod pozycjonowanie
Pisanie długich treści, które mają około 2000 słów, może pomóc Ci uzyskać lepszą pozycję w wyszukiwarkach. Skoncentruj się na używaniu od jednego do dwóch długich słów kluczowych na długą treść, aby uniknąć kar i niskich rankingów w wyszukiwarkach. Ponadto wiadomo, że dłuższe treści są o wiele bardziej angażujące i ułatwiające udostępnianie w porównaniu z krótszymi.
Uwzględnij słowa kluczowe w nagłówkach i meta opisie
Uwzględnij długie słowa kluczowe w nagłówkach i meta opisie. Nie ma znaczenia, czy używasz ich do swoich postów w mediach społecznościowych, blogów czy forów. Pomoże ci to uzyskać wyższą pozycję w rankingu, zwłaszcza jeśli nagłówek i opis meta są wystarczająco interesujące. Ponadto może również pomóc poprawić w witrynie:
- zaangażowanie użytkowników na stronie internetowej
- pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania
- ruch na stronie, w sklepie e-commerce czy blogu
- konwersję
Oprócz sprawdzania nagłówka, ludzie mają tendencję do przeglądania napisów, zanim klikną post na blogu. Używanie mocnych nagłówków sprawi, że czytelnicy zapamiętają Twoją witrynę, co może zachęcić ich do powrotu do niej w przyszłości.
Aktywnie śledź swoje długie słowa kluczowe
Zadbaj o śledzenie słów kluczowych pod kątem ich rentowności, rankingu, wartości od początku śledzenia i konwersji. Pomoże Ci to zobaczyć, które z nich zoptymalizować, aby pomóc stronie odnieść sukces. Jednym ze sposobów skutecznego śledzenia rankingów niektórych słów kluczowych z długim ogonem jest wyszukiwanie ich w Google. Otwórz kartę incognito i przewijaj strony, aż znajdziesz swój post. Dodatkowo do śledzenia słów kluczowych możesz użyć narzędzi takich jak Google Search Console, czy Semrush.
Spraw, aby brzmiało naturalnie
Większość słów kluczowych z długim ogonem może brzmieć nienaturalnie w postach na blogu i innych rodzajach treści. Google może stwierdzić, czy po prostu uderzasz w słowo kluczowe, co może skutkować karą. Ponownie spróbuj użyć synonimów dla słów o podobnych ideach. Pomyśl o tym, jak rozmawiasz z drugą osobą – zdania powinny ładnie płynąć, a nie tak, jakby słowa kluczowe były po prostu wymuszane.
Zobacz także: