Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie stron www
Wykorzystanie artykułów sponsorowanych w pozycjonowaniu stron www
Proces i system tworzenia infrastruktury linkowania w aspekcie jakim jest pozycjonowanie stron internetowych nadal jest jednym z najistotniejszych parametrów mających wpływ na osiągane wyniki w rankingu i indeksowaniu. Dlatego ważne jest systematyczne pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do naszych serwisów. Mocne linki prowadzące indeksowanym anchorem do naszej strony internetowe są jednym z narzędzi służących obecnie do zwiększania potencjału zewnętrznych działań SEO (offsite) pod kątem wzmacniania pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak jak powszechnie wiadomo, żeby pozycjonowanie było skuteczne i długofalowe to istotne jest aby zdobywać linki w sposób nieprzypadkowy. Linki które nie znikają po krótkim czasie, w dodatku publikowane na serwisach o dużej oglądalności i page-ranku mogą przynosić wymierne korzyści i zauważalny wzrost pozycji w indeksie wyszukiwarek. Często bywa jednak i tak, że hurtowo rozpropagowywane linki w mało wartościowym środowisku zewnętrznym bywają praktycznie bezwartościowe z punktu widzenia pozycjonera stron. Już nie trzeba podkreślać o istocie struktury linka, która oprócz miejsca docelowego do którego kieruje, powinna być również nośnikiem słów kluczowych po których zarówno użytkownik jak i bot odsyłany jest do serwisu, strony lub aplikacji czy platformy zewnętrznej. Warto zatem posiadać wiedzę jak odfiltrowywać i rozpoznawać wartościowość danego linku. Dlatego też ciekawym rozwiązaniem jest zapoznanie się z tematem jakim jest wykorzystanie artykułów sponsorowanych.
Czym jest artykuł sponsorowany i jaki ma wpływ na pozycjonowanie? - Większość ludzi na słowo artykuł sponsorowany ma przed oczami fragment tekstu lub post na profilu jakiegoś influencera, który nie wnosi nic ciekawego a ma za zadanie jedynie narzucony sposób reklamowania. Każdemu z nas taka forma kojarzyć się może ze sztucznym tekstem za opłaceniem którego stoi korporacja zlecająca prace agencji reklamowej. Oczywiście taki sposób rozsiewania linków istnieje, ma się dobrze w dzisiejszych czasach i przynosi wymierne korzyści zarówno firmie linkowanej jak i "linkodawcy", który po prostu wykorzystuje przestrzeń mającą dużą oglądalność na sprzedaż reklam za którą jest w stanie czasem zarobić znaczące pieniądze. Najważniejsze w skuteczności artykułów sponsorowanych w aspekcie SEO jest miejsce oraz czas i cel jego publikowania. Rozwinięte firmy funkcjonujące na rynku pod szyldami znanych marek stosują artykuły sponsorowane jako zwykłe systematyczne narzędzie marketingu internetowego celem czystego informowania swoich stałych lub przyszłych klientów i odbiorców czy to o nowościach związanych z oferowanymi przez daną firmę produktami, czy istotnymi faktami związanymi z funkcjonowaniem firmy. Nowatorskie rzeczy związane faktycznie z działalnością danego przedsiębiorstwa często są pisane celem szerokiego upubliczniania wartościowych informacji, niekoniecznie w celu reklamowym. Ciekawe odkrycia, pomysły czy rozwiązania warto jest bowiem udostępnić szerokiemu gronu użytkowników i czytelników. Tego typu artykuły zwane i określane są mianem artykułów gościnnych. W czasach obecnych stosuje się tzw. combo czyli miks łączący w sobie wartościowe merytorycznie teksty z przemycaniem w nich linków odsyłających do danej firmy (np. we wzmiankach o danej marce). Można sobie zadać pytanie o istotę takiego podejmowania problemu.
Zobacz także: