Pozycjonowanie a duplicated content
Dlaczego unikać zduplikowanego kontentu w pozycjonowaniu stron?
Co to w ogóle i dlaczego jest tak ważne jego unikanie. Bolączką dzisiejszych czasów jest kopiowanie wszystkiego na masową skalę, wynika to oczywiście z lenistwa. I tak duplicated kontent jest to skopiowany tekst z innej strony internetowej na swoją. Wielu ludzi myśli że im większa strona, napompowana w kategorie podkategorie, produkty z dużą ilością tekstu to jest super sprawa. No i w zasadzie mają rację ale tylko wtedy gdy teksty są autorskie, czyli nie skopiowane z innego źródła już opublikowanego w Internecie, lub jak kto woli zaindeksowanego w wyszukiwarce google. Wtedy faktycznie takie taka strona dla Gogola ma bardzo duży potencjał i jest źródłem nowej dla niego wiedzy. Jeśli chcemy zrozumieć ten mechanizm musimy spojrzeć na wyszukiwarkę google jak na żywy organizm, żywiący się danymi, i tak jeśli dane są nowe to są one chętnie wchłonięte przez ten organizm, dzięki czemu google pamięta taką stronę i podaje ją w wynikach wyżej od innych, jeśli natomiast dane są skopiowane z innej strony wówczas organizm odrzuca takie dane (taką stronę) ponieważ nić nowego nie wnosi do jego bazy wiedzy. Dlatego nawet duża napompowana strona czy serwis treściami zapożyczonymi nie jest dla Google atrakcyjna gdy nie wnosi nic nowego i jest klasyfikowana niżej niż serwisy mniejsze na których znajdują się autorskie wpisy. Oczywiście klienci tego nie rozumieją i bardzo często duplikują teksty (zapożyczają z innych stron) co oczywiście jako webmasterow i ekspertów seo bardzo nas denerwuje, ponieważ nasze prace optymalizacyjne i pozycjonerskie idą w piach. Pozycjonowanie strony jest wówczas nie możliwe gdyż taka strona nie jest atrakcyja dla google, a nawet może doprowadzić do tzw. Bana czyli wyrzucenia z indeksacji takiej strony. Istnieje jeszcze oczywiście duplicated content wewnątrz swojego serwisu, nie jest to oczywiście pozytywne i wskazane, ale czasem trudne do uniknięcia. Wówczas należy również zastanowić się czy faktycznie nie da się choć odrobinę pozmieniać tekstów na pod stronach. Powielające się treści wewnątrz swojego serwisu, na pod stronach nie są już tak niebezpieczne jak kopiowanie tekstów z zewnętrznych serwisów jednakże również nie zalecane ponieważ pompowanie tymi samy treściami strony nic nie wnosi przy pozycjonowaniu strony.
Dlatego należy pamiętać że pozycjonowanie zaczyna się od optymalizacji strony, w co również wchodzi optymalizacja treści na stronie, bez dobrze przygotowanej strony od razu jesteśmy skazani na porażkę przy pozycjonowaniu strony. A mocnym fundamentem jest strona oparta o autorskie treści, dlatego poświęćmy choć trochę czasu dla siebie i swojego biznesu, a na pewno będziemy zadowoleni z owoców swojej pracy, ponieważ na solidnym fundamencie prościej i szybciej budować proste ściany. Czasami korzystamy z usług "pisarzy" tzw. copywriter, którzy zajmują się pisaniem treści do strony, coraz bardziej popularne jest korzystanie z ich usług. No tak mamy coraz mniej czasu, wiele zajęć a tu ktoś jeszcze wymaga od nas kreatywnego myślenia, no właśnie wymaga myślenia. Taki żarcik, oczywiście czasem ciężko wygospodarować odpowiednią ilość czasu, dlatego jak najbardziej można korzystać z takich usług, tylko oczywiście w dzisiejszych czasach również i oni nie są do końca uczciwi i można nacią się na skopiowany właśnie tekst lub użyty ponownie. Jak to sprawdzić? Jest na to prosty i sposób, należy wyrywkowo skopiować po dwa do czterech zdań i zamykając je w cudzysłowie „” wkleić do wyszukiwarki google. Gdy tekst jest skopiowany wówczas google ze swojej pamięci poda nam strony na których znajduje się taki sam tekst, gdy natomiast jest oryginalny wówczas nie będzie żadnych wyników wyszukiwania. Na koniec życzę wam samych oryginalnych i przemyślanych tekstów, pamiętajcie nie ilość a jakość się liczy…