Pozycjonowanie organiczne a Pay Per Click - co wybrać
Warto zainwestować w obie opcje
Równoległe korzystanie z organicznego pozycjonowania i wspierdania się płatnymi reklamami ma sens.
Pozycjonowanie stron organiczne
Pozycjonowanie organiczne to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów do Twojej witryny, ale jak każda taktyka, ma zarówno zalety, jak i wady. Analitycy SEO ciężko pracują, aby monitorować aktualizacje, podczas gdy zespoły kreatywne ciężko pracują nad tworzeniem unikalnych treści. Ten artykuł wyjaśni Ci zalety i wady organicznego SEO oraz wyjaśni, w jaki sposób możesz go wykorzystać na swoją korzyść, jednocześnie poprawiając swoją pozycję w SERPS (strona wyników wyszukiwania).
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO, zanim zaczniemy, wyjaśnimy Ci kilka rzeczy.
Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Pozycjonowanie organiczne to metoda poprawiania pozycji witryny pod kątem określonych słów kluczowych lub wyszukiwanych haseł w wyszukiwarkach, takich jak Google ( również mniej popularne w Polsce Yahoo i Bing). Praca nad SEO oznacza, że Twoja witryna staje się bardziej prawdopodobna do znalezienia przez internautów i klientów w porównaniu z konkurencją. W branży SEO jest wiele skrótów i terminów technicznych – postaramy się w kolejnych postach wyjaśnić je jeszcze bliżej, dla pełnego zrozumienia tematu.
Zalety organicznego SEO - Opłacalność
Pozycjonowanie organiczne jest w dłuższej perspektywie znacznie bardziej opłacalne niż czysta reklama PPC. Jednak każdy z nich ma swoje miejsce w świecie SEO, a dla firm, które dopiero zaczynają działalność, oba mogą być idealnym sposobem na: zwiększenie świadomości marki, uzyskanie maksymalnej ekspozycji w Internecie.
Jakie jest najlepsze podejście?
Zachowanie równowagi między organicznym SEO a płatną reklamą może być trudne, ale zwykle sugerujemy połączenie tych dwóch opcji. Pozycjonowanie organiczne pomaga w osiąganiu wyższych pozycji w rankingu, podczas gdy płatna reklama przenosi Twoją markę prosto w oczy konsumentów.
Jeśli jednak internauci znajdą Twoją witrynę organicznie i zobaczą, że utworzone przez Ciebie treści są najwyższej jakości, prawdopodobnie zapamiętają Cię w przyszłości. Pomaga to zwiększyć ekspozycję firmy i świadomość marki. Zepchnij konkurentów w dół Nie mamy na myśli tego, by prowadzić totalną wojnę z twoją konkurencją, ale im więcej stron zajmujesz wysoko w wyszukiwarkach, tym mniej prawdopodobne jest, że twoi konkurenci pojawią się na tej samej stronie co ty. Kiedy planujesz swoją witrynę lub zmieniasz przeznaczenie treści, musisz odpowiednio zbadać słowa kluczowe. Narzędzia takie jak Google Analytics i Planer słów kluczowych Google zapewnią Ci wgląd i statystyki dotyczące słów kluczowych, których szukają klienci podczas znajdowania Twojej witryny. Internet też nigdy się nie zatrzymuje. Gdy zajmujesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, otrzymasz promocję swojej witryny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Wady organicznego SEO
Czas Możesz nie widzieć wyników przez tygodnie, a nawet miesiące, a tworzenie treści, które są wystarczająco wciągające i unikatowe, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach, zajmuje trochę czasu. Wyszukiwarki nie spieszą się z umieszczeniem Cię na szczycie swoich stron z wynikami, więc nie poddawaj się, jeśli nie zajmiesz 1 miejsca w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia SEO! Wyszukiwarki, takie jak Google, będą potrzebować czasu na zaindeksowanie Twojej witryny i samodzielne podjęcie decyzji, które wyszukiwane hasła są najbardziej odpowiednie dla Twojej witryny. Jeśli jednak od razu szukasz ruchu z wyszukiwarki, istnieje alternatywa. Reklama PPC (lub Pay-per-Click) jest powszechnie stosowana przez firmy na całym świecie. Jak już wyjaśniliśmy, ostrożna równowaga między PPC a organicznym SEO to idealny sposób na poprawę rankingu. Zmienne wyniki W przypadku organicznego SEO wyniki często mogą się zmieniać w zależności od: pory roku, trendów użytkowników, wydarzeń społeczno-ekonomicznych. Na przykład liczba wyświetleń uzyskiwana przez witrynę z kartkami z życzeniami może wzrosnąć w okresie świątecznym lub walentynkowym, a zmniejszyć w okresie wakacji letnich. Jednym ze sposobów przeciwdziałania tym fluktuacjom jest tworzenie unikalnych treści, które są wiecznie aktualne i uwzględniają ukryte indeksowanie semantyczne. Jest to metoda matematyczna używana do określania relacji między terminami a pojęciami w treści. Na przykład, jeśli piszesz post na blogu o marketingu cyfrowym, terminy należące do tej grupy mogą obejmować: trendy reklamy cyfrowej, trendy w marketingu, porady dotyczące marketingu cyfrowego, tak dalej.
Jeśli chodzi o największe wyszukiwarki, Google okazuje się być dość tajemniczy, jeśli chodzi o wprowadzanie aktualizacji w świecie SEO. Niektóre z „aktualizacji algorytmów” są publikowane z niewielkim lub żadnym ostrzeżeniem, co powoduje absolutne spustoszenie wśród analityków SEO. Najczęściej te aktualizacje mają nazwy zwierząt, na przykład Pingwin, Panda i Koliber to jedne z największych aktualizacji, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku lat. Za każdym razem, gdy pojawia się aktualizacja, kampanie, nad którymi analitycy SEO pracowali przez miesiące, a nawet lata, mogą się rozpadać z dnia na dzień. Może to być bolesne doświadczenie, ale solidne treści i metody SEO mogą pomóc chronić Twoją pracę.
Podsumowanie plusów i minusów organicznego SEO Oto z grubsza omówione plusy i minusy organicznego SEO. Co myślisz? To duży i ciągle zmieniający się świat, ale dzięki odpowiednim narzędziom możesz też znaleźć się na pierwszej stronie Google. Trzeba po prostu: wybrać najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, stworzyć unikalną i wciągającą treść, promować swoje treści w mediach społecznościowych. Jeśli uważasz, że nadszedł czas, aby Twoja witryna zrobiła kolejny krok w rankingu wyszukiwarek, możemy Ci pomóc. Skontaktuj się z członkiem naszego zespołu, a z przyjemnością porozmawiamy o tym, jak możemy pomóc w Twoim własnym SEO.
Dlaczego powinieneś używać PPC?
Google dostarcza więcej danych z kampanią PPC niż w przypadku wyszukiwania „organicznego” (tj. nieopłacanego). Tak więc, jeśli chodzi o dane, oznacza to, że możesz zobaczyć więcej wskaźników, które możesz następnie zastosować do organicznych wyników SEO. Jednak jedną rzeczą, która może być myląca, jest pomysł, że PPC jest mniej zaangażowany lub złożony niż organiczne SEO. Prawda jest taka, że chociaż istnieje wiele kreatorów, które pomogą Ci skonfigurować kampanie, praktycznie wszystko, co zaleca Google, powinieneś robić odwrotnie!
Kiedy używać PPC?
Przede wszystkim powinieneś używać PPC zamiast organicznego SEO, gdy chcesz szybko uzyskać wyniki. Pozycjonowanie organiczne zajmuje od trzech do sześciu miesięcy, zanim uda Ci się uzyskać wyniki, podczas gdy PPC jest bardziej natychmiastowe. PPC jest również przydatny, jeśli chcesz włączać i wyłączać możliwość wyszukiwania wyników. Z organicznym SEO nie możesz tego tak po prostu zatrzymać. Z PPC możesz, co sprawia, że świetnie nadaje się do kampanii czasowych z ostateczną datą rozpoczęcia i zakończenia. Na przykład w przypadku hotelu oferującego walentynkowe zniżki na pokoje bardziej sensowne byłoby przeprowadzenie kampanii PPC niż działania realizowane 3-6 miesięcy, aby uzyskać pozycję w rankingu dzięki organicznemu SEO. Innym przykładem tego, gdzie PPC jest naprawdę dobry, jest posiadanie fizycznych produktów, które można sprzedawać za pośrednictwem e-commerce. Dzięki PPC możesz tworzyć reklamy zakupowe, w których obrazy Twoich produktów pojawią się w wynikach zakupów u góry wyszukiwania. Wreszcie, możesz również użyć PPC, gdy zamierzasz dotować wyniki organicznego SEO. Na przykład, nawet jeśli zajmujesz pierwsze miejsce dla każdego słowa kluczowego, które chcesz, możesz nadal prowadzić na nich kampanie PPC. Jest to skuteczne, ponieważ podczas gdy 70% osób może klikać wyniki organiczne, pozostałe 30% klika płatne. Może to być szczególnie dobre podejście, jeśli masz różne obszary swojej działalności i ograniczony budżet. Na przykład, jeśli oferujesz kilka różnych usług, a jedna z nich wymaga większej ekspozycji, możesz przejść do inwestowania w PPC dla tego obszaru. To trochę jak reklama w telewizji, nawet jeśli masz już dobrze znany, udany produkt, ponieważ telewizja uwiarygadnia markę. Reklamy PPC pojawiające się na górze wyszukiwarki Google mogą działać w bardzo podobny sposób.
Pozycjonowanie a Pay Per Click - podsumowanie
Jak skutecznie prowadzić kampanie PPC? Sens ma praca z ekspertem w kampaniach PPC. Oczywiście możesz pomyśleć, że będąc agencją oferującą usługę PPC mamy interes mówiac o tym. Jednak nasi eksperci PPC stale śledzą temat PPC i ciągle coś się zmienia. PPC nigdy nie polega na tym, że po prostu musisz to skonfigurować i zostawić. Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie korzystać z adwords, współpraca ze specjalistyczną agencją PPC jest jedną z najmądrzejszych rzeczy, jakie możesz zrobić. Jednak załóżmy, że sam postanowiłeś spróbować PPC. W takim razie musisz wiedzieć przede wszystkim, że istnieje kilka różnych typów reklam PPC do wyboru. Reklamy w wyszukiwarce Google to miejsca, w których wpisujesz słowo kluczowe i licytujesz te słowa kluczowe. Agencja będzie wiedziała, jak efektywnie korzystać z Twoich reklam AdWords i jak najlepiej wykorzystać Twoje pieniądze. Jednak są jeszcze trzy inne do rozważenia. Reklamy displayowe to reklamy graficzne wyświetlane w witrynach sprzedających przestrzeń. Możesz doprecyzować trafność tych, co pozwala określić, gdzie mają się pojawiać te reklamy. Reklamy produktowe są tam, gdzie wyświetla się je w zakładce Zakupy Foogle. Tymczasem reklamy remarketingowe pozwalają powiedzieć „wyświetlaj moje reklamy każdemu, kto odwiedził moją witrynę w ciągu ostatnich 30 dni” lub „wyświetlaj reklamy osobie, która zrezygnowała z procesu płatności”.