Jak analizować widoczność strony
Pozycjonowanie - analiza widoczności przy pomocy Semstorm
Można mówić o skutecznym SEO, jeśli nie spoczywa się na bieżących efektach – ale przykłada się dużą wagę do tego, by szacować efektywność swojej pracy, jak również dbać o rutynowe kontrolę tego, co faktycznie się robi w ramach pozycjonowania. To powiedziawszy należy przede wszystkim podkreślić, że sprawdzanie samych wyników wyszukiwania to za mało. W dążeniu do najlepszych SERPów warto sięgnąć po dodatkowe narzędzia pozwalające na analizę ruchu. SEMSTORM jest jednym z nich.
SEMSTORM - czym właściwie jest?
Zasada działania SEMSTORM w swojej podstawowej formie opiera się właśnie o to, by zapewnić webmasterom narzędzie pozwalające na monitoring i budowanie szeroko pojętych działań w zakresie SEO/SEM, tudzież e-marketingu. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na funkcje tego narzędzia, z których najczęściej korzystają jego użytkownicy. Przede wszystkim jest to właśnie monitorowanie fraz kluczowych, ale też i ich analizowanie oraz właściwy dobór. Fajną opcją jest to, że dzięki SEMSTORM porównywanie wyników własnych, z tymi które pozyskuje konkurencja jest na wyciągnięcie ręki. Jednak na potrzeby tego artykułu skupimy się przede wszystkim na badaniu widoczności strony www – jako flagowej usłudze możliwej właśnie dzięki wykorzystaniu tego narzędzia. To, co jest pewne to fakt, że SEMSTORM to kompleksowe rozwiązanie pozwalające na pozyskanie niezbędnych danych, które są potrzebne do ustalenia tego, jakie działania są niezbędne dla danej strony www, by osiągnęła swój pełen potencjał pod względem efektywności wyszukiwań w Google, tudzież innej wyszukiwarce.
Na co jeszcze pozwala SEMSTORM?
Poza wyżej wymienionymi, istnieją liczne inne dodatkowe możliwości narzędzia, z którymi warto się zapoznać, aby móc jak najlepiej wykorzystać SEMSTORM jako innowacyjną pomoc w zakresie działań związanych z SEO. Wśród tych dodatkowych możliwości na pewno warto wymienić: Badanie rynku – bardzo kompleksowe, bo obejmujące analizę ruchu, widoczności, słów kluczowych, a nawet contentu (opcja dostępna w rozszerzeniu) oraz sprawdzanie opisów – zarówno pod kątem ewentualnych błędów, jak i ogólnie tego jak bardzo przyjazny bądź nie jest dany tekst dla użytkownika. To dodatkowe możliwości SEMSTORM, z których warto korzystać dążąc do jak najwyższej efektywności swoich działań. Teraz pozwolimy sobie przejść już do meritum, jakim są rozważania dotyczące tego narzędzia, jako pomocy w analizie widoczności strony www. Aby mieć pojęcie o tym, jak bardzo SEMSTORM jest przydatne w tym kontekście, warto w pierwszej kolejności przypomnieć mocna zależnością, jaka istnieje między widocznością strony, a ruchem na niej. Jak dokładnie SEMSTORM sprawdza widoczność? - Mówiąc najprościej: widoczność w SEMSTORM = średnia pozycja fraz kluczowych + całkowita ilość wyszukiwań. Warto to wiedzieć decydując się na jej analizę z pomocą tego urządzania, ale ważne jest również to, by nie skupiać się wyłącznie na samym SEO, ale uwzględnić i inne czynniki, które mają na nią wpływ – by ta analizowana widoczność w istocie jak najlepiej przełożyła się na skuteczność podejmowanych na jej bazie działań. Podchodząc do analizy widoczności z SEMSTORM warto też znać znaczenie słów kluczowych nazywane w tym narzędziu mianem "nowe". Chodzi o te słowa, które w stosunku do poprzedniego miesiąca pojawiły się w "semstormowym" zestawieniu TOP50 po raz pierwszy. Analogicznie – ile "nowych" tyle innych musiało wypaść z TOPu, a te w narzędziu uznawane są jako utracone. Widoczność strony a wprowadzane algorytmy - Jedną z największych bolączek wszystkich webmasterów jest fakt, że nawet najbardziej skrupulatnie opracowane działania i strategie SEO mogą pójść „w łeb”, jeśli Google tak zachce, co ma związek z jego algorytmami (co rusz nowymi). SEMSTORM znów wychodzi naprzeciw, pozwalając na to, by każdy jego użytkownik mógł do swojej strony wprowadzić kod śledzący zmiany. Zalety zastosowanego języka programowania R: powszechność stosowania, łatwość zbierania danych, możliwość połączenia z innymi narzędziami SEO. Ta możliwość jest szczególnie mocno wykorzystywana przez webmasterów, którzy prowadzą szeroko zakrojone działania dla witryn o podobnym asortymencie. Filtrowanie wyników i ostateczna analiza widoczności To nie koniec możliwości tego narzędzia! Jedną z najbardziej chwalonych przez osób korzystających z SEMSTORM są filtry, które można dowolnie nakładać względem słów kluczowych o największym potencjale. W oparciu o wszystkie wyżej wymienione informacje widać wyraźnie, jak wiele dobrego do planowania kampanii (zwłaszcza tych długofalowych) może wnieść to narzędzie. Przede wszystkim powinieneś zainteresować się SEMSTORM, jeśli: chcesz uzyskać dostęp do informacji o ruchu i widoczności słów kluczowych w odniesieniu do konkurencji, szukasz skutecznego sposobu na kompleksową analizę widoczności dla swojej strony, potrzebujesz porównania w wymiarze dziennym/tygodniowym/miesięcznym. Reasumując: chcąc całościowej porównawczej analizy rynku ciężko o narzędzie bardziej dopasowane do tych potrzeb aniżeli właśnie SEMSTORM. Właśnie dlatego jest to narzędzie idealnie wpisujące się w preferencje dużych biznesów ekomersowych. Zaawansowane kampanie również mogą mocno skorzystać właśnie dzięki narzędziom, jakie udostępnia.
Działania SEO z SEMSTORM: ruch i widoczność
Ruch = zainteresowanie adresem www w określonym ujęciu czasowym (wg założeń SEMSTORM). Ten sam ruch pozwala przede wszystkim na zdobycie informacji, takich jak: potencjał konkretnych słów kluczowych, obecność wybranych dla strony słów kluczowych w zestawieniach TOP – 10 i 50. Tutaj pojawia się istotna różnica w tym jak traktowane są pozyskane wyniki przez SEMSTORM właśnie, a jak w innych narzędziach (np. Analytics). Otóż omawiane narzędzie pochodzi do nich w sposób całościowy, w swoich analizach uwzględniając pozycjonowanie rynkowe konkurencji z takiej samej, bądź podobnej branży. Wyniki są sortowane w umiejętny sposób przede wszystkim w oparciu o tzw „wagę” słów kluczowych, co de facto pozwala na zmierzenie działań w oparciu o aktualne trendy rynkowe, co wypada świetnie w porównaniu do narzędzi, które pozwalają jedynie na analizę typowo brandowych fraz.
Działania SEO z SEMSTORM: słowa kluczowe i widoczność
Właściwie każde narzędzie zewnętrzne, które pozwala na analizę widoczności musi ją wiązać z pozycją wybranych fraz kluczowych. W SEMSTORM nie jest inaczej: nakłada się specjalnie filtry na te słowa kluczowe, wyznacza się ich tendencje, czy uwzględnia występowanie synonimów. Takie podejście pozwala na: dokładne określenie współczynnika wyszukiwania, sprawdzenie widoczności fraz kluczowych dopasowanych zarówno do wielkości biznesu, jak i jej pozycji rynkowej. W odniesieniu do tego ważne jest uściślić, iż generalnie istnieje kilka stopni wyszukiwania fraz przez użytkowników. Ze stopniem wysokim mamy do czynienia wtedy, gdy dana fraza kluczowa jest wyszukiwana powyżej 1000 w skali miesiąca, średni stopień odnosi się do ilości wyszukiwań między 101 a 10000. Natomiast, jeśli wybrana fraza jest wyszukiwana w danym miesiącu poniżej 100 razy – mówimy o skali niskiej. Dzięki takiemu kompleksowemu podejściu do badania słów kluczowych zyskuje się wiele korzyści: optymalizowanie ścieżki biznesowej dla danej strony jest łatwiejsze, dobór nieodpowiednich fraz zminimalizowany, szansa na kampanie skuteczności Google Ads wielokrotnie zwiększona. Określenie konkurencyjności słowa kluczowego pozwala na to wszystko, a właśnie to określenie konkurencyjności jest możliwe dzięki możliwościom SEMSTORM. Dla przypomnienia: Mówiąc w SEMSTORM o widoczności – mówimy o przetworzonych danych ruchu. Dzięki niej określenie docelowego grona odbiorców wybranej frazy/słowa kluczowego jest dużo łatwiejsze. Gdy już przejdziesz do panelu SEMSTORM i poczujesz się w nim nieco zagubiony – skieruj swój wzrok do górnej części panelu. Tam z prawej strony znajdziesz instruktażowe wideo, które powinno Ci naprawdę sporo wyjaśnić. Pamiętaj też, że nie ma żadnego problemu z wyeksportowaniem wszystkich zebranych danych do arkuszy kalkulacyjnych.