Pozycjonowanie stron blogowych
Masz bloga? My mamy wiedzę, jak go wyróżnić w wyszukiwaniach Google!
Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć ruch na stronie? Kto by nie chciał! Jako bloger chcesz, aby Twój blog miał wysoką pozycję w Google i pojawiał się w wynikach każdego trafnego wyszukiwania.
Przy ciągle zmieniających się algorytmach optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) może być trudna. Ale nie niemożliwa! Nie musi to być czasochłonne ani super techniczne, choć, jeśli nie masz na to czasu, albo po prostu nie czujesz się na siłach i tak lepiej oddać to zadanie w ręce profesjonalistów. W tym artykule mamy dla Ciebie 10 prostych kroków, które pomogą Ci osiągnąć wyższą pozycję w Google, nawet jeśli jesteś zupełnie nowy w SEO. Pod koniec tego postu poznasz bezcenne wskazówki, dzięki którym przestaniesz zgadywać i zaczniesz poświęcać czas i zasoby na to, co naprawdę działa.
10 prostych kroków, jak uzyskać wyższą pozycję w Google
Dobra, teraz możemy przejść do prawdziwego sedna sprawy. Jeśli dojdziesz do końca i będziesz uważał, że coś ważnego przeoczyliśmy lub masz jakieś pytania, czekamy na kontakt.
- Kieruj na właściwe słowa kluczowe - Badanie słów kluczowych to jeden z najważniejszych aspektów SEO. To powinna być pierwsza rzecz, na którą powinieneś zwrócić uwagę, kiedy planujesz nauczyć się, jak założyć bloga. Stanowi podstawę optymalizacji i tutaj nie ma miejsca na przypadek. Kierując odpowiednie słowa kluczowe, możesz pomóc Google zrozumieć, o czym są Twoje treści. Zwiększa to prawdopodobieństwo pojawienia się artykułów w odpowiedzi na wyszukiwanie. Oto kilka wskazówek, jak kierować stronę i ruch na właściwe słowa kluczowe. Skoncentruj się na jednym słowie kluczowym na artykuł: skupienie się tylko na jednym słowie kluczowym pomaga laserowo kierować artykuł na to słowo kluczowe. Wtyczka All in One SEO pozwala wybrać kluczowe słowo kluczowe podczas publikowania treści. Następnie ocenia, jak dobrze Twoje słowo kluczowe jest zoptymalizowane, i podaje praktyczne wskazówki, jak je ulepszyć. Zrozum intencje użytkownika: aby odnieść sukces w SEO, musisz zrozumieć intencje użytkownika i na ich podstawie kierować słowa kluczowe. Co oznacza „intencja użytkownika”? Mówiąc najprościej, odnosi się do tego, czego szuka wyszukiwarka i spodziewa się znaleźć, gdy wyszukuje te słowa w Google. Na przykład, jeśli sprzedajesz koszulki z zespołami na swoim blogu, musisz uszeregować słowa kluczowe, takie jak kup koszulkę z zespołem itp. W ten sposób użytkownicy, którzy chcą kupić ten produkt, prawdopodobnie zobaczą Twój sklep. Z drugiej strony, jeśli jesteś marketingowcem afiliacyjnym, możesz skupić się na słowach kluczowych, takich jak najlepsze koszulki dla fanów, porównaj koszulki dla fanów zespołu itp.
- Skoncentruj się na słowach kluczowych o niskim poziomie trudności - Trudność słowa kluczowego jest ważnym wskaźnikiem, na który należy zwracać uwagę przy wyborze słowa kluczowego do artykułów na blogu. Im wyższy poziom trudności słowa kluczowego, tym bardziej zacięta jest konkurencja i tym trudniej jest ją pozycjonować. Przy wyborze słów kluczowych ogólną zasadą jest znalezienie tych, które mają przyzwoity ruch przy niskiej konkurencji. Aby znaleźć trudności ze słowami kluczowymi, możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia, takiego jak Narzędzie propozycji słów kluczowych AdWords, lub narzędzia premium, takiego jak Ahrefs. Do badania słów kluczowych wielu profesjonalistów woli Ahrefs, ponieważ pokazuje „nisko wiszące owoce” wśród wszystkich pomysłów na słowa kluczowe, które są łatwe do pozycjonowania. Daje to również wgląd w szacowaną liczbę kliknięć słów kluczowych.
- Skoncentruj się na słowach kluczowych z długim ogonem - Słowa kluczowe z długiego ogona to słowa kluczowe zawierające trzy lub cztery wyrażenia, które są bardzo specyficzne dla tego, co sprzedajesz. Są one generalnie łatwe do sklasyfikowania ze względu na ich niską konkurencję. Za każdym razem, gdy potencjalny czytelnik bloga używa bardzo konkretnego wyrażenia wyszukiwania w Google, zazwyczaj dokładnie wie, czego szuka. A jeśli potrafisz tworzyć treści, które pasują do tego celu wyszukiwania, z pewnością uzyskasz wysoką pozycję! Musisz użyć tych słów kluczowych we właściwych miejscach w treści, na przykład w takich jak: tytuł, opis, podtytuł. Możesz użyć również Ahrefs, aby znaleźć potencjalne słowa kluczowe z długim ogonem. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, a następnie w lewym panelu kliknąć Pytania. Da Ci listę pytań / słów kluczowych z długiego ogona, które są wyszukiwane, związanych z Twoim słowem kluczowym. Inną metodą jest szukanie powiązanych pytań na Quora, które znajdują się w pierwszej trójce w Google. Jeśli w Google znajduje się wątek Quora, oznacza to, że słowo kluczowe ma niską konkurencję i są łatwe do pozycjonowania. Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych, na które możesz kierować reklamy, przejdźmy do sekcji optymalizacji na stronie. W tym miejscu dobrze wykorzystasz znalezione słowa kluczowe.
- Użyj swoich słów kluczowych w tytule i podtytułach - Istnieje pewna korelacja między słowami kluczowymi w tagu tytułowym a rankingami Google. Oprócz tego polecamy użycie podstawowego słowa kluczowego i jego innej odmiany również w tagach nagłówka treści. Jednak nie wypychaj na siłę słów kluczowych, próbując manipulować rankingiem witryny, ponieważ może to mieć negatywny wpływ na Twoje starania./li>
- Pisz przekonujące tytuły i opisy meta - Czy wiesz, że współczynnik klikalności (CTR) Twojej strony w wynikach wyszukiwania jest również czynnikiem rankingowym bloga w Google? Na przykład, jeśli Twój artykuł znajduje się na trzeciej pozycji dla słowa kluczowego i udało Ci się uzyskać więcej kliknięć niż pierwsza, ostatecznie awansujesz na drugą lub pierwszą pozycję! Aby uzyskać wysoki CTR i mieć pewność, że pozostaniesz na szczycie, musisz pisać tytuły i opisy, które przykują uwagę wyszukiwarek i zachęcą do kliknięcia. Pamiętaj, że w tytule masz tylko 55 znaków, więc musisz się nad nim zastanowić, zanim go napiszesz. Jest kilka rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pisania tytułu SEO i metaopisu swojego posta. Nie pozwól, aby Twój tytuł i opis zostały ucięte w Google. Chcesz, aby osoba wyszukująca miała pełne wyobrażenie o tym, o czym są Twoje treści. Dodaj słowo kluczowe w tytule i opisie. Nigdy nie wpychaj na siłę słów kluczowych – upewnij się, że to brzmi naturalnie.
- Spraw, aby Twój blog był responsywny - Google korzysta z indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Oznacza to, że sprawdza Twoją witrynę mobilną, aby określić jej pozycję w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli wyszukiwanie odbywa się na komputerze. Oznacza to, że ważne jest, aby Twoja witryna działała dobrze na urządzeniach mobilnych, nawet jeśli większość ruchu przypada na komputery. Aby to zapewnić, musisz wybrać responsywny motyw WordPress. Na rynku dostępnych jest wiele responsywnych motywów WordPress. Możesz wybrać taki, który Ci się podoba i zainstalować go na swoim blogu.
- Optymalizuj pod kątem polecanych fragmentów - Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swoje treści, mądrze jest zoptymalizować bloga, aby wyświetlał się w polecanych fragmentach. Polecane fragmenty są wyświetlane przed pierwszą pozycją, zwykle w ramce z obrazem, filmem lub tabelą. Wyróżniają się w wynikach wyszukiwania, co pomaga uzyskać więcej kliknięć.
- Zoptymalizuj swoje obrazy, aby zwiększyć ruch - Oto sekret, o którym większość blogerów nie wie: wyszukiwarka grafiki Google może wysłać duży ruch do Twojego bloga, jeśli odpowiednio zoptymalizujesz swoje obrazy! Wszystko, co musisz zrobić, to dodać tekst alternatywny do swoich obrazów. Aby to zrobić, kliknij swój obraz i określ tekst alternatywny. Dodaj odpowiedni opis w polu Tekst alternatywny, aby Google mógł rozpoznać, o co chodzi w obrazie, i pomóc potencjalnym czytelnikom go odkryć podczas wyszukiwania grafiki w Google. Oprócz odpowiedniego tekstu alternatywnego upewnij się, że obraz ładuje się szybko. Możesz to zapewnić za pomocą wtyczki WordPress o nazwie ShortPixel. To skompresuje twoje obrazy i przyspieszy ich ładowanie.
- Upewnij się, że masz przyjazne dla użytkownika adresy URL - Aby mieć pewność, że masz przyjazne dla użytkownika adresy URL, musisz upewnić się, że są one krótkie i opisowe. Jeśli zaczynasz, pamiętaj, aby zmienić domyślną strukturę linku bezpośredniego, aby Twój adres URL wyglądał krócej i ładniej. Nigdy nie używaj adresów URL zawierających znaki specjalne lub daty w adresie URL. Sprawiają, że są niepotrzebnie długie i brzydkie.
- Popraw szybkość ładowania swojej witryny - Szybkość ładowania strony jest czynnikiem rankingowym, co oznacza, że jeśli chcesz przewyższyć konkurencję, musisz przyspieszyć ładowanie stron. Nawet jeśli szybkość ładowania strony nie była czynnikiem rankingowym, nadal ważne jest, czy poważnie myślisz o zapewnieniu swoim czytelnikom najlepszej jakości. Aby zoptymalizować szybkość swojej strony, musisz przejść do Google Pagespeed Insights i wprowadzić swój adres URL. Przejrzyj rekomendacje i zastosuj sugestie Google. Pomoże to znacznie poprawić szybkość strony internetowej.
Gotowy na SEO techniczne?
Teraz, gdy masz odpowiedni zestaw słów kluczowych i zoptymalizowane strony, aby uzyskać najlepsze wyniki, przychodzi czas na SEO techniczne, które jest wykonywane, gdy chcesz mieć pewność, że Twój blog jest przygotowany na sukces.Nie martw się, nie musisz być programistą, aby robić techniczne SEO! Musisz tylko uważać na błędy i upewnić się, że wszystko działa płynnie. Zawsze też możesz zwrócić się do nas po pomoc. Na przykład trzeba stworzyć właściwą hierarchię treści.
Czym wyróżnia się dobrze zoptymalizowana hierarchia treści na stronie internetowej?
- jest łatwa do zrozumienia i nawigowania dla odwiedzających
- pokazuje Google względne znaczenie każdej strony
Upewnij się, że każda strona w Twojej witrynie jest oddalona o zaledwie kilka kliknięć od strony głównej, a zwłaszcza jest to istotne w kontekście ważnych stron. Korzystaj z nagłówka i pasków bocznych, aby Tworzyć do nich linki i ułatwiać nawigowanie. Oczywiście jest to sam początek SEO od strony technicznej, dlatego zaglądaj na naszego bloga na bieżąco – a będziemy sukcesywnie odkrywać jego kolejne tajemnice.
Autor: exponet - strony internetowe Bielsko