Pozycjonowanie na miasto czy ogólnopolskie
Zależy od rynku i zasięgu działalności
Przed takim dylematem stoi właściciel każdej firmy pragnącej znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Jak powszechnie wiadomo, ilość odpowiedzi na dość powszechne słowa kluczowe zwracane przez wyszukiwarkę Google w momencie ustawienia narzędzi wyszukiwania na wyszukiwanie dokładne, różni się diametralnie od zwrotu liczby wyników w przypadku ustawienia narzędzi na "Wszystkie wyniki". Dzieje się tak nie tylko że Google precyzuje i filtruje zakres zwracanych odpowiedzi w odniesieniu do stopnia sprecyzowania zapytania, lecz dość często także w kontekście naszej lokalizacji geograficznej. Dlatego też szukając producenta lub usługodawcy z naszego rejonu, nawet bez precyzowania nazwy miejscowości Google zwraca wyniki "Dokładne" firm i stron zlokalizowanych geograficznie w naszym najbliższym sąsiedztwie. Lokalizacje geograficzna brana pod uwagę w pozycjonowaniu stron na liście wyników odpowiedzi Google algorytmy wyszukiwania pobierają z lokalizacji np. numerów IP naszego położenia. W momencie wyszukiwania firm usługowych, punktów użyteczności publicznej ,takich jak stacje benzynowe, restauracje, szpitale czy inne plascówki, wyszukiwarka chce wyjść naprzeciw wygodzie i potrzebom użytkownika i promuje w/w podmioty najbliższe naszego położenia. Często jednak osoba szukająca precyzuje swoje zapytanie i określa w pochodnej słowa kluczowego zakres i obszar geograficzny zawęrzając tym samym liczbę odpowiedzi to zasięgu, który interesuje ją najbardziej. Tutaj z pomocą przychodzi niezwykle korzystne pozycjonowanie się w odniesieniu do miasta. Korzyść z takiego podejścia do pozycjonowania jest obopólna - nie tylko dla usługodawców pragnących pozyskać nowego Klienta na swoje Produkty bądź usługi, lecz także dla osoby szukającej - ponieważ otrzyma wymierną pomoc w rozwiązaniu swoich potrzeb. Czy warto zatem pozycjonować się w wynikach ogólnopolskich czy lokalnych? Wszystko zależy od specyfiki i profilu działalności firmy. Pozycjonowanie ogólnopolskie nie sprawdza się w przypadku firm usługowych, które działają bardzo lokalnie i świadczą swoje usługi głównie na rzecz okolicznych mieszkańców. Można pod takie podmioty śmiało zakwalifikować takich usługodawców jak zakład fryzjerski czy gabinet dentystyczny. Mało kto bowiem będzie jechał do miasta na drugim końcu kraju w przypadku potrzeby uleczenia bolącego zęba. Mowa tutaj o produktach i usługach typowych, ponieważ bardziej specjalistyczne i niszowe usługi będą poszukiwane bez względu na lokalizację geograficzną. Dlatego jeśli odbiorcami naszych towarów, produktów i usług są głównie najbliżsi mieszkańcy naszego miasta, dobrze jest wybrać Pozycjonowanie lokalne. Nie trzeba się jednakowoż bać utraty zainteresowania i brakiem dotarcia do mieszkańców małych miejscowości sąsiadujących z naszym miastem, ponieważ osoby z tym miejsc i tak zwykle szukają firm z miast bedących centralnymi ośrodkami w odniesieniu do miejscowości ościennych. Z przyzwyczajenia i doświadczenia wiadomo, iż mieszkańcy małych miejscowości znają na wylot przekrój firm w swojej wsi lub miasteczku.
Warto zobaczyć: