Remarketing - reklamy śledzące
Reklama śledząca, czyli witamy w remarketingu!
O co chodzi w remarketingu?
To, że ktoś zajrzy na stronę sklepu i nie skorzysta z przedłożonych tam usług czy nie dokona zakupu wcale nie musi oznaczać, iż nie jest zainteresowany. Każdy mądry przedsiębiorca dobrze o tym wie, a remarketing to narzędzie, które może skutecznie wykorzystać do przypomnienia o swojej ofercie.
Liczby nie kłamią!
- 1.9 % - tyle osób odwiedza sklep, nie dokonując transakcji
- 98.1 % - tyle osób opuszcza witrynę
Dlaczego tak się dzieje i co możemy z tym zrobić? Jest wiele możliwości. Jedni badają przyczyny i starają się raz po raz usprawniać proces zakupowy, inni obniżają ceny, a jeszcze inni zachęcają darmową wysyłką. Jednak jak wskazują badania reklama, która swoiście chodzi za klientem jest najlepszym sposobem.
Remarketing to:
- zapraszanie Klienta do powrotu na naszą stronę
- ciągłe i systematyczne przypominanie się potencjalnym odbiorcom o swojej ofercie i marce
- zachęcanie do skorzystania z usługi, propagowanie świadomości marki
Remarketing – jak to właściwie działa?
AdWords to narzędzie reklamowe najczęściej używane w strategii remarketingu. To za pomocą niego możliwe jest reklamowanie swojej oferty nie tylko w wyszukiwarce, ale też co ważne w naprawdę dużej sieci stron partnerskiej, a ściślej mówiąc siecią portali współpracujących z google na zasadzie oddania do dyspozycji tego giganta pewnej powierzchni typowo reklamowej. Jakmy z tego korzystamy?
- Trzeba założyć konto na AdWords.
- Konieczne jest umieszczenie specjalnego kodu na swojej stronie (to ona bada i notuje informacje o potencjalnych klientach)
- Voila! Reklamy będą się wyświetlać na portalach współpracujących z google nawet rok po tym, jak klient zdecyduje się opuścić stronę.
Skąd wiadomo, że dany użytkownik już był u Ciebie?
Co więcej to od nas zależy czy klient ten zobaczy w swoich reklamach logo firmowe czy produkt, który już był w jego koszyku, ale nie dokonał transakcji. To właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie ustawienie i zaprojektowanie grafik. Nie bez znaczenia jest także odpowiednie dostosowanie stawek, a nade wszystko dokonanie porządnej analizy grupy docelowej. Aby cała kampania miała sens i przyniosła efekty, na jakie się liczy – w postaci porządnej konwersji warto oddać ją w ręce profesjonalistów. Jesteśmy do dyspozycji!. Sekret tkwi w znanych nam tzw. ciasteczkach – którymi są pliki cookies. To one w osobliwy sposób zostają zapisane na komputerze internaty i te same badają jego działania w sieci, na kanwie czego pokazują wiadomości, komunikaty i reklamy odpowiadające na jego zainteresowania. Wykorzystuje się tę wiedzę dodając klienta do specjalnej listy marketingowej, gdzie później korzystając z plejady narzędzie tworzy się specjalnie dedykowane reklamy, celowane w daną grupę docelową. Do wyboru mamy: tradycyjną reklamę tekstową, bardziej wymyślną reklamę graficzną.
Remarketing w sieci – poznajemy wady i zalety!
Korzyścią nr jeden wynikającą z remarketingu jest fakt, iż to dobrze przemyślana strategia, w której nie ma miejsca na pomyłki – bowiem dzięki jej koncepcji trafiamy dokładnie w grupę docelową, która jest zainteresowana taką a nie inną ofertą, to całkowicie większe szanse na skuteczność całego przedsięwzięcia. Wiesz o tym, że dany internauta wszedł na twoją stronę, zainteresował się ofertą, a być może był nawet o krok od zakupu. Czasem bardzo prozaiczna rzecz mogła go odwieść od sfinalizowania transakcji, ale spokojna głowa – dzięki odpowiednio wykorzystanej strategii remarketingowej przypomnisz niedoszłemu klientowi o sobie i dasz mu szansę na dokonanie konwersji. Nawet, jeśli finalnie nie dojdzie do konwersji z każdym z „śledzonych” klientów to pamiętaj, że reklama która się wyświetla tak często na pewno zostanie zapamiętana. Tym bardziej, że strategia ta pozwala na dostosowanie odpowiedniego przekazu do odpowiedniej grupy odbiorców. Można w ramach remarketingu korzystać swobodnie z tak zaawansowanych opcji jak: - UP-SELLING: reklamy pojawiające się klientom, którzy już dokonali już zakupu. Pojawiają się po upływie długiego czasu, przypominając o ofercie. - REMARKETING PODSTRON: reklama zostaje dostosowana do strony, na której był już dany internauta. - REMARKETING „porzuconych koszyków”: skierowanie reklamy na te osoby, które zrezygnowały z zakupu jednak wcześniej zdążyły umieścić już jakiś produkt w sklepowym koszyku. - CROSS-SELLING: jest to szczególny typ reklam skierowany do pozyskanych już klientów, w ramach których pojawiają się oferty inne, niż te z których już mieli okazje skorzystać.
AdWords – budżet
Całość tego rodzaju strategii marketingowej opiera się o tzw system CPC. Chodzi o to, że jakakolwiek zapłata jest uiszczana dopiero za kliknięcie w banner, a nie samo wyświetlenie. Zatem nic nie tracimy, jeśli klienci nie będą klikać w reklamę. Trzeba tutaj pamiętać, że każde płatne kliknięcie to szansa na konwersje, a jeśli tych kliknięć nie ma – to i kosztów brak. Zatem jeśli reklama będzie odpowiednio opracowana można ustawić swoją firmę i ofertę w naprawdę korzystnej pozycji.
Czy to ma jakieś minusy?
Chyba jedynym jest fakt, że czasem zdarza się klient „znający się na rzeczy” tzn wie, że takie reklamy istnieją i wie, jak się przed nimi bronić. W efekcie nie będzie można go śledzić tą strategią, Małym minusem jest również fakt, że bądź co bądź nie jest to najbardziej subtelna forma reklamy, dlatego co bardziej nerwowi klienci mogą się irytować na widok wciąż tej samej oferty, z której już jakiś czas temu świadomie zrezygnowali.
Remarketing a e-mail
Całość opiera się na podobnych zasadach co do tych wyżej opisanych tzn. śledzenie potencjalnego klienta również odbywa się poprzez taką formą komunikatów. Różnica jednak polega na tym, iż ma to miejsce, gdy identyfikacja dokona się po odczytaniu maila przez klienta. Nie może to jednak działać w momencie nałożenia blokady na obrazki w odbieranej wiadomości.
Remarketing a social media
Facebook zgodnie z trendami również oferuje korzystanie z takiej opcji w ramach swojego szalenie modnego serwisy. Polega to na tym, iż np. zaprasza ponownie na fanpage osoby, które były już na nim, ale go nie polubiły.
Remarketing – to jest opłacalne!
Nic nie tracimy, ale zyskać możemy naprawdę sporo. Zwłaszcza wtedy gdy cała kampania jest opracowana i ułożona przez specjalistów. Dla przedsiębiorcy, który i tak ma dużo na głowie to wszystko może być niepotrzebnych pochłaniaczem czasu, bez efektów. Warto zatem oddać to w ręce specjalistów i korzystać z remarketingu w możliwie jak najbardziej efektywny sposób. Od tego jesteśmy, z przyjemnością pomożemy w najbardziej efektywny korzystaniu z sieci dla zwiększonej konwersji i jeszcze pewniejszego miejsca w eCommerce. Wiemy jak dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i przedstawić ofertę w najbardziej korzystny sposób. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu z nami – odpowiemy najszybciej jak tylko to możliwe.