Audyt techniczny strony – 5 kluczowych obszarów
Co spawdzić podczas audytu strony w czasie pozycjonowania?
pozycjonowanie bielsko audyt www Jeśli Twój ostatni audyt SEO wykazał, że nie jesteś sprawny technicznie, nie panikuj! W tym poście na blogu przedstawimy pięć najważniejszych technicznych wskazówek dotyczących audytu SEO, które pozwolą błyskawicznie zmienić witrynę, na taką która nie tylko jest przyjazna dla Google, ale faktycznie przynosi zyski. Jeśli chodzi o techniczne audyty SEO, nie ma czegoś takiego jak zbyt wiele informacji – ale tych pięć punktów, o których wspominamy w tym artykule, z całą pewnością pomoże Ci zacząć od właściwej strony i pójść w dobrym kierunku. Zanim jednak zanurkujemy w temat bardziej - musisz się upewnić, że następujące rzeczy zostały już wykonane:
- zarejestrowałeś nazwę domeny z rozszerzeniem jak .com lub .pl (lub lokalne np. Bielsko)
- skonfigurowałeś hosting dla swojej witryny
- zainstalowałeś WordPress i wtyczki bezpieczeństwa
Reszta jest banalna! Przeprowadzimy Cię przez proces audytu technicznego SEO, abyś mógł to zrobić sam i nawet, jeśli zdecydujesz się później z fachowej pomocy (polecamy się!) - będziesz miał ogólnie większe pojęcie o tym, czego Twojej stronie brakuje w drodze do sukcesu. Jednak zanim zaczniemy, ważne jest, aby zapytać dlaczego w ogóle techniczny audyt SEO to jest coś, czym powinieneś się interesować.
Dlaczego przeprowadzenie audytu technicznego SEO jest konieczne?
Audyt techniczny SEO to metoda, dzięki której sprawdzasz techniczne aspekty SEO swojej witryny. Zasadniczo monitoruje stan witryny i daje Ci wiedzę o tym, jak ją ulepszyć. Wyszukiwarki używają botów do znajdowania stron i witryn w sieci. Boty sprawdzają Twoje strony pod kątem różnych rankingów zgodnie z algorytmem przed klasyfikacją Twoich stron internetowych. Ponieważ wyszukiwarki często zmieniają algorytmy wyszukiwania i technologię indeksowania botów, mini audyty są dobrą comiesięczną praktyką. Natomiast pełny audyt techniczny SEO należy przeprowadzać co 4-5 miesięcy. Audyty techniczne dają również wiedzę o tym, czyTwoja witryna udostępnia odpowiednią treść botom wyszukiwarek. Techniczne audyty SEO sprawdzają również wszystkie aspekty witryny, w tym linki, kod i projekt, pomagając w ten sposób dowiedzieć się, jak skuteczna jest Twoja witryna, pomagając odwiedzającym znaleźć to, czego potrzebują w Twojej witrynie. Podsumowując, wszystkie zalety technicznego audytu SEO pomagają Twojej witrynie uzyskać lepszą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Jednak przeprowadzenie audytu nigdy nie jest łatwe, jeśli nie wiesz, czego szukać. Dlatego ważne jest, aby omówić czynniki, które wpływają na wydajność SEO.
Co wpływa na wydajność SEO witryny?
Przedstawimy krótki przegląd czynników, które najbardziej wpływają na SEO Twojej witryny. To te same czynniki, które bada techniczny audyt SEO. Należy tutaj również wspomnieć, że chociaż czynników jest wiele, tutaj wymienimy tylko te najważniejsze. Bezpieczeństwo i dostępność stron internetowych - Dostępność pod względem SEO oznacza posiadanie adresu URL, który roboty indeksujące wyszukiwarki mogą łatwo odczytać i zindeksować. Natomiast bezpieczeństwo oznacza włączenie zabezpieczenia SSL dla pozycjonowaniej strony internetowej, która pokazuje użytkownikom, że ich połączenie ze stroną jest szyfrowane i zabezpieczone przed włamaniami strony internetowe. Jeśli Twoja witryna jest zabezpieczona protokołem SSL, obok adresu URL powinna pojawić się mała ikona kłódki. Szybkość strony internetowej - Im szybciej ładuje się Twoja witryna, tym wyższa pozycja na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Szybkość strony zależy od rozmiaru umieszczanych na niej obrazów i szybkości serwera, na którym jest hostowana. Przyjazność mobilna - Jeśli chodzi o Google i inne wyszukiwarki, posiadanie witryny zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych jest niezbędne do lepszego rankingu. Dzieje się tak, ponieważ ponad 90% światowej populacji internetu używa smartfona do łączenia się z Internetem.
Zoptymalizowana treść
Treść na stronie musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek za pomocą fokusowych słów kluczowych i ukrytego indeksowania semantycznego. W związku z tym im bardziej użyteczna jest treść przy odpowiednim użyciu odpowiednich słów kluczowych, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie ona wyżej w rankingu.
Najważniejsze wskazówki dotyczące audytu technicznego SEO
Teraz, gdy wiemy, dlaczego przeprowadzenie technicznej analizy SEO jest konieczne i jakie czynniki mają największy wpływ na SEO, oto kilka najważniejszych wskazówek dotyczących udanego technicznego audytu SEO.
Indeksuj swoją witrynę
Każdy audyt techniczny SEO musi rozpocząć się od indeksowania Twojej witryny. W tym celu dostępne są narzędzia takie jak na przykład SEMrush, który zapewnia również wykonalne sugestie dotyczące ulepszenia strategii SEO, linków zwrotnych, technicznych SEO i jakości treści. Błędy pomagają znaleźć błędne linki, słabe zdjęcia, problemy z nagłówkiem strony i złe słowa kluczowe. Mogą również pomóc w znalezieniu zduplikowanych treści, nadmiarowych przekierowań i niepowiązanych stron. Budżet indeksowania możesz też sprawdzić w Google Search Console. Liczba stron indeksowanych przez Google w Twojej witrynie to przede wszystkim Twój budżet, a Google zaleca, aby nie przekraczać 2000 do 5000 stron. Z technicznego punktu widzenia budżet indeksowania to liczba adresów URL lub głębokość strony, które Googlebot może zaindeksować bez wpływu na rankingi Twojej witryny. Jeśli zdecydujesz się wyjść poza zalecany limit, wpłyniesz na swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu. Podczas indeksowania witryny spróbuj wprowadzić następujące zmiany:
- Wyeliminuj duplikaty treści - Pewnym sposobem na marnowanie budżetu na indeksowanie jest umożliwienie Google Search Console indeksowania zduplikowanych stron. Istnieją specjalne narzędzia, które pomagają znaleźć zduplikowane strony, które mają ten sam tytuł i metaopisy. Możesz łatwo usunąć zduplikowane strony z WordPressa lub przynajmniej zablokować ich indeksowanie przez roboty indeksujące Google.
- Szczegółowe parametry adresu URL - Google może w końcu zaindeksować tę samą stronę dwukrotnie, z parametrami adresu URL i bez nich, tak jakby były to dwie strony. Dlatego masz możliwość szczegółowego określenia parametrów adresu URL w Google Search Console, aby poinformować Google, aby nie indeksował tej samej strony dwa razy. Unikalne parametry adresu URL dla dwóch podobnych (ale nie identycznych) adresów URL pomagają chronić budżet indeksowania.
- Zapewnij prawidłowe przekierowania - Spróbuj zmniejszyć liczbę przekierowań 301 lub 302 w swojej witrynie, ponieważ boty Google po prostu nie przekierowują tych linków do strony pozycjonowanie docelowej. To rujnuje wrażenia użytkownika, a także marnuje budżet indeksowania.
Przejrzyj mapę witryny
Mapa witryny to po prostu mapa Twojej witryny, która informuje wyszukiwarkę o strukturze Twojej witryny. Przegląd mapy witryny jest istotną częścią technicznego audytu SEO, ponieważ jasna i zwięzła mapa witryny prawdopodobnie zostanie zindeksowana znacznie szybciej niż złożona. Kiedy mówimy „jasna i zwięzła”, mamy na myśli mapę witryny, która jest łatwa do zrozumienia i ma mniej niż 50 000 adresów URL (Google nie indeksuje mapy witryny zawierającej więcej niż 50 000 adresów URL). Gdy będziesz zadowolony z przeglądu mapy witryny, zindeksuj mapę witryny w Google Search Console.
Przetestuj podstawowe wskaźniki internetowe
Podstawowe wskaźniki internetowe są obowiązkowym etapem każdego audytu technicznego SEO od czasu ich wprowadzenia w połowie 2021 roku. Podstawowe wskaźniki sieciowe oceniają w witrynie: szybkość, interaktywność, stabilność. Na tej podstawie mają zdecydować, jak dobre zapewnia ona użytkownikom wrażenia. W rezultacie kluczowe parametry sieciowe odgrywają teraz kluczową rolę w decydowaniu o rankingu Twojej witryny. Zasadniczo istnieją trzy kluczowe elementy sieci; (1) Największa zawartość treściowa, która mierzy czas ładowania strony internetowej (2) Opóźnienie pierwszego wejścia, które mierzy interaktywność strony internetowej oraz (3) Zbiorcze przesunięcie układu, które mierzy stabilność wizualną witryny. Jest wiele rzeczy, które należy rozważyć, aby poprawić podstawowe wskaźniki sieciowe, które już szczegółowo omówiliśmy. Ale oto kilka głównych cech, które mogą pomóc Ci zacząć: Upewnij się, że włączyłeś „leniwe ładowanie”, aby zoptymalizować obrazy pojawiające się na stronie i skrócić czas ich ładowania. Zmniejsz rozmiar strony, kompresując obrazy, aby skrócić czas ładowania. Użyj wtyczki do buforowania, tktóra skraca czas potrzebny do otwarcia nowego łącza. Zarezerwuj miejsce na reklamy przed zaprojektowaniem układu, aby zmniejszyć przesunięcie układu podczas wczytywania strony. Chcesz więcej wskazówek? W Exponet Bielsko jesteśmy po to, aby pomóc.
Sprawdź linki wewnętrzne
Strony w witrynie powinny przebiegać logicznie, co oznacza, że nie powinno być żadnego niepowiązanego linku wewnętrznego. W przeciwnym razie wpływa to negatywnie na ranking wyszukiwarek. Oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas przeprowadzania audytu technicznego SEO na wewnętrznym linku. Głębokość kliknięcia - Głębokość kliknięcia wskazuje, ile kliknięć dzieli określoną stronę od strony głównej. Musisz utrzymać tę liczbę na jak najniższym poziomie. Idealnie powinno być mniej niż 3. Uszkodzone linki Uszkodzone linki mogą zmarnować budżet na indeksowanie. Mogą nawet powodować dezorientację odwiedzających, co jest szkodliwe dla Twojej witryny. Aby znaleźć uszkodzone linki, posortuj listę według kodu stanu HTTP. Audytuj aktualną wersję strony internetowej Musisz upewnić się, że dostępna jest tylko jedna „wersja” Twojej witryny. Masz wiele wersji swojej witryny? Jeśli to zrobisz, skończysz wysyłając sprzeczne sygnały do wyszukiwarki. Roboty będą zakłopotane, która wersja jest poprawna. Jeśli wyszukiwarka jest zakłopotana różnymi wersjami Twojej witryny, nie wyświetli jej użytkownikom. Ten rodzaj błędu może wystąpić, gdy wersje mobilne i komputerowe konkurują ze sobą lub powielają wersje HTTP i HTTPS. Audyt techniczny SEO powinien dać pewność, że tylko jedna z wersji Twojej witryny jest dostępna, aby miała maksymalne szanse na wyższą pozycję w rankingu.
Dodatkowa wskazówka: ponownie indeksuj witrynę, gdy wszystko jest zrobione Po wykonaniu powyższych kroków nadszedł czas na ponowne zaindeksowanie witryny. To tylko kontrola jakości dla wszystkich wprowadzonych zmian, aby upewnić się, że działają i wszystko jest wyświetlane zgodnie z przeznaczeniem. Ponowne indeksowanie zindeksuje również zaktualizowaną wersję Twojej witryny, uwzględniając wszystkie zmiany wprowadzone podczas technicznego audytu SEO. Zwiększy to szanse na to, że Twoja witryna pojawi się wyżej na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Zbyt zajęty, aby przeprowadzić audyt techniczny SEO? Pozwól nam się tym zająć! Firma Exponet świadczy kompleksowe usługi SEO dla firm z różnych branż. Nie ma znaczenia, o czym jest Twoja witryna, jesteśmy pewni, że będziemy w stanie szybko uzyskać jej najlepszą pozycję w rankingu. Poza tym masz biznes do prowadzenia. Nie masz czasu na SEO – od tego jesteśmy!