Właściwy dobór słów kluczowych do pozycjonowania
Jak dobrze wybrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie?
Prawidłowy wybór pozycjonowanych słów kluczowych ma ogromny wpływ na skuteczność całego procesu pozycjonowania. Dobór odpowiednich słów nie jest jednak rzeczą łatwą. Dlatego przy selekcji słów kluczowych pod pozycjonowanie warto wziąść pod uwagę kilka kwestii. Większość klientów pragnie być wysoko pod najogólniejszymi słowami kluczowymi z ich branży. Nie zawsze jest to jednak najlepszy wybór. Przykładowo producent domów letniskowych w pierwszym momencie chciałby być wysoko pod słowem ogólnym "dom". Patrząc jednak od strony potencjalnego klienta to ogólne słowo może być w tym przypadku mniej efektywne niż docelowe szczegółowe - "domy letniskowe". Dzieje się tak dlatego, iż wpisując słowo kluczowe ogólne, klient dostanie wyniki, które będą kierowały do setek innych firm (np. do pracowni architektonicznych, deweloperów, firm budowlanych, producentów domów murowanych etc.). To tylko utrudni znalezienie odpowiedniej firmy. Nieznajdując oczekiwanych konkretów, brnąc przez gąszcz bardzo zróżnicowanych ofert, klient automatycznie skoryguje słowo i wpisze w wyszukiwarce bardziej precyzyjną frazę, czyli właśnie "domy letniskowe". Tutaj już dostanie zawężoną listę firm ściśle związanych z tym, czego szuka. W praktyce słowo precyzyjne będzie bardziej efektywne dla zleceniodawcy pozycjonowania. Dobór precyzyjnych słów kluczowych jest istotnie praktycznie dla każdej branży.
W przypadku regionalnego zasięgu działania firmy, dobrze jest słowom kluczowym definiującym profil firmy, przypisać geograficzne powiązanie. Najczęściej dzieje sie tak w przypadku firm usługowych. Przykładowo dla warsztatu samochodowego z Bielska, najoptymalniej jest dobrać słowo kluczowe "warsztat samochodowy Bielsko". Oczywistym bowiem jest, iż Klienci szukający w Internecie tego typu usług, najczęściej od razu definiują w zapytaniu miasto lub województwo, w którym mieszkają. Czynników wpływających na optymalny dobór słów kluczowych pod pozycjonowanie jest więcej, zależą one od branży oraz szerszej specyfiki i profilu działalności danej firmy. Firma nasza, bazując na długoletnim doświadczeniu, w każym przypadku pomoże zleceniodawcy dobrać odpowiednie frazy kluczowe.
Warto zobaczyć również: