Pozycjonowanie stron w Google w 2020 roku
Jak skutecznie wypozycjonować stronę 2020
Początek Nowego Roku za nami, a wraz z nim czas na pierwsze podsumowania podjętych postanowień. Jeśli wśród Twoich było i to związane z podniesieniem pozycji firmowej strony w SERP-ach – jesteś we właściwym miejscu. Co więcej, powinieneś wrócić do tego artykułu za każdym razem, gdy napadnie Cię zwątpienie w sens pozycjonowania. Nie daj się zwieść stojącym w miejscu frazom – pozycjonowanie w 2020 nadal ma sens. Poniżej mamy dla Ciebie całą masę argumentów, które pomogą Ci ostać przy postanowieniach i pokażą najważniejsze argumenty przemawiające za tym, że SEO wciąż pozostaje jednym z najważniejszych działań w drodze do zwiększenia sukcesu firmy – bez względu na jej wielkość czy branżę. Zanim jednak do nich przejdziemy – krótkie przypomnienie teorii.
SEO – czyli co?
Mówiąc SEO mamy ma myśli cały proces optymalizacji stron www, który podejmowany jest po to, by pozyskać organiczny ruch do witryny, wynikający z jej wysokiego miejsca w pierwszych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Aby cele te zostały osiągnięte, kluczowe okazuje się uważne śledzenie wytycznych Google – to chyba najmądrzejsza porada dla wszystkich webmasterów odpowiedzialnych za działanie SEO dla firmy. Nie można też zapominać, że działania SEO to te prowadzone: wewnątrz strony, na zewnątrz strony Wszystkim również przypominamy, że cały proces SEO i wszystkie działania związane z pozycjonowaniem są skomplikowane, rozbudowane, czasochłonne i pracochłonne – ale najważniejsze jest to, że te starania zwykle przynoszą efekty i są tego warte do podjęcia. Dlaczego? O tym w kolejnej części artykułu.
SEO dla firm 2020: dlaczego warto?
Powód #1 - Twoi użytkownicy będą bardziej zadowoleni! - Jednym z najważniejszych powodów tego, że pozycjonowanie dla firm ma znaczenie i niesie jej wielkie korzyści jest fakt, iż w istocie: SEO poprawia doświadczenie użytkowników. Na pewno nie trzeba tego rozlegle tłumaczyć – w końcu sam jako user dobrze wiesz o czym dokładnie mowa. Gdy doświadczenie na danej stronie jest złe, to prawdopodobnie Twoja ostatnia wizyta na niej. I odwrotnie – miłe wrażenia sprawiają, że z chęcią odwiedzisz ją ponownie. Skoro wszyscy tak uważają – Google nie mogłoby nie wziąć tej kwestii pod uwagę,przy tworzeniu swoich rankingów. Wyżej w wynikach znajdą się te strony, które dają swoim gościom witryny dokładnie to, czego potrzebują. Google odnotowuje bezlitośnie szybkie opuszczenie strony, powiększając współczynnik odrzuceń. Chcesz przez SEO poprawić doświadczenie użytkowników na swojej stronie? Nie zzapominaj o kwestiach takich jak: wyniki zero, odpowiednia optymalizacja strony.
Powód #2 - Będziesz się cieszyć z wyników długookresowych! - Wszyscy znamy multum metod marketingowych, a większości z tego multum już próbowaliśmy i dla swojej firmy. Od reklam i bannerów, po wzmianki w radio, czy materiały drukowane. To jednak wszystko nie ma siły, jeśli chodzi o długofalowe korzyści dla firmy. Całkiem inaczej jest, gdy mowa o SEO – efekty Twoich starań są widoczne nie tylko w określonym przedziale czasu, ale niosą korzyści długoterminowe. Zwłaszcza w przypadku, gdy tematy w jakich osadzona jest oferta Twojej firmy mają tendencję wzrostową w kontekście związanego z nimi zainteresowania.
Powód #3 - Wiarygodność Twojej firmy znacznie się powiększy! - Kolejna korzyść o charakterze długoterminowym – gdyż jak wiadomo, na opinię klientów mówiącą o wiarygodności firmy trzeba sobie zasłużyć, budując autorytet strony www – czasem latami. Idealna strategia SEO firmy uwzględnia i ten aspekt. Userzy zawsze interpretują firmę, jako bardziej wiarygodną, gdy jej strona widoczna wysoko w SERPach – a na to, jak wiadomo też trzeba sobie zasłużyć. Jeśli chcesz posiadać stronę www, która będzie przyczyniać się do autorytetu firmy (a nie odwrotnie) pilnuj więc, by ją maksymalnie dostosować pod mobile. Nie zapominaj dbać o wysoką jakość budowanych na stronie linków i zadbaj o ich zaangażowanie.
Powód #4 - Bądź bardziej dostępny przez głosowe wyszukiwanie! Wyniki wyszukiwania głosowego zyskują na znaczeniu – rewolucja głosowa ma miejsce tu i teraz, asystent Google zdobywa coraz większe uznanie w dziedzinie wyszukiwania informacji. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie należał właśnie do wyszukiwań głosowych – nawet w 50%! Najwyższa więc pora zadać sobie pytanie: czy firmowa strona jest odpowiednio zoptymalizowana, by podążyć za tym trendem? Bez względu na odpowiedź, pamiętaj o narzędziach: Answer The Public, Google Trends. One w połączeniu z frazami typu long tail pomogą Ci działaniach SEO dla firmy właśnie w tym zakresie.
Powód #5 - Lokalni odbiorcy będą lepiej ukierunkowani i zaangażowani! - To coś szczególnie znaczącego dla biznesów lokalnych – właśnie lokalne wyszukiwanie może być największym atutem w kontekście SEO dla takiej firmy i przełożyć się na jej sukces. Rosnąca popularność wyszukiwań mobilnych powinna tutaj być jedną z najważniejszych kwestii. Stawiając na lokalne SEO: optymalizujesz stronę pod konkretne lokalizacje, docierasz do lokalnych użytkowników sprawniej. Celem osiągnięcia takich efektów w pozycjonowaniu zwróć szczególną uwagę na działania off-site i nie zapomnij dbać porządnie o optymalizację zawartości strony internetowej – na bieżąco odpowiadając na zmieniające się trendy.
Powód #6 - Zdobędziesz więcej kliknięć! - To jeden z argumentów, które zachęcają najbardziej – no cóż, zwiększona ilość kliknięć zawsze przemawia do użytkownika. Z drugiej strony – bez ładnej pozycji w wynikach wyszukiwania nie masz co na to liczyć. To solidna motywacja, tym bardziej według aktualnych badań wszystko wskazuje na to, że lwia część kliknięć w stronę wynika właśnie z faktu, że znalazła się ona wśród dominujących wyników wyszukiwania.
Powód #7 - Ruch organiczny na firmowej stronie znacznie się zwiększy! - Na koniec prawdziwa wisienka: znacznie większy ruch organiczny na firmowej stronie www. To prawdziwy wyróżnik i przewaga SEO nad innymi strategiami marketingowymi online. Działania związane z pozycjonowaniem faktycznie są bezkonkurencyjne, jeśli chodzi o sprowadzanie do witryny faktycznie organicznych użytkowników, którzy jak wszyscy wiedzą niosą największą szansę na to, że staną się z potencjalnych klientów – stałymi odbiorcami oferty. Wiąże się z tym dodatkowa zaleta: za SEO jako takie nie musisz płacić. Czasem produkowanie wysokiej jakości content marketingu jest wszystkim, czego potrzebujesz, aby zobaczyć pożądane rezultaty.