Pozycjonowanie stron internetowych - Jakimi wytycznymi kierować się w tym roku?
Optymalizacja kontentu i kodu stron pod wyszukiwarki webowe, znana również jako SEO, obejmuje szereg procesów doskonalenia strony internetowej (pod kątem semantycznym, poprawności składu kodu oraz jego wykonywalności i czasu a także ciężaru zasobów) w celu ułatwienia wyszukiwarce rozpoznania jej treści i odpowiedniego pozycjonowania (najlepiej progresującego z czasem). Natomiast z kolei doświadczenie użytkownika (interakcji użytkownika ze stroną www) - czyli potocznie zwany UX koncentruje się natomiast na zapewnieniu każdemu odwiedzającemu stronę użytkownikowi nie tylko wysokiej jakości, ciekawej i czytelnej treści ale też przyjemnego oraz prostego i pozytywnego ogólnego wrażenia z korzystania z witryny www. Działania podejmowane w ramach przeprowadzanego SEO dążą do uproszczenia interpretacji treści na stronie innych informacji dla maszyn (roboty indeksujace) oraz botów i algorytmów wyszukiwania, podczas gdy dziedzina związana z User Exprerience skupia swoją uwagę oraz rozwój w oparciu o dąrzenia do systematycznego ułatwiania dostępności funkcjonalnej użytkownika.
Dlatego też przedstawiamy kilka istotnych wskazówek, któe warto wziac pod uwagę w bierzącym roku w kontekście optymalizacji i pozycjonowania. Te kilka kluczowych aczkolwiek dość prostych wskazówek SEO które warto nie tylko poznać i zaznajomić się z nimi ale także stosować na codzień w praktyce. Optymalizacja stron pod silniki wyszukiwarek stanowi kluczowy element dla każdego kto w profesjonalny sposób chce zwiększyć skuteczność działania serwisu internetowego w internecie. Jak wiadomo, cele publikowania treści na stronach internetowych są różne, ale żaden z nich nie byłby w stanie być osiągnięty bez ruchu na serwisie, czyli praktycznie bez ruchu prawidzwych internautów strona jest martwa. To użytkownicy przez swoją interekcję dopełniają mechanizm funckonalny każdej strony i aplikacji internetowej dostępnej online. W dzisiejszym i obecnie dynamicznie zmieniającym się środowisku online, gdzie algorytmy muszą ciągle ewoluować tak aby płynnie i elastycznie odpowiadać na zmienne w czasie oczekiwania i wymagania użytkowników - bardzo istotne jest koncentrowanie się na prawdziwych skutecznych wskazówkach, które sprawdzają się dziś z nie koniecznie miały znaczenie rok czy dwa lata temu. Innowacyjne wdrażanie odpowiednich strategii mających na celu progres oraz zwiększanie ruchu organicznego zawsze powinno się nawet pilotażowo uruchamiać tak żeby móc zweryfikować wływ istotnych zmian na efekt finalny jakim powinien być nie tylko wzrost odwiedzić na stronie ale także zwiększenie zasięgu (grupy docelowe i kwestie związane z docieraniem do osób z różbymi preferencjami jak i uwarunkowaniami demograficznymi).
Wskazówka numer jeden - warto to wziąc pod uwagę - bardziej uważnie zacznij się koncentrować się na branie pod uwagę istonych doświadczeń użytkownika czyli User eXperience w obcowaniu z twoją stroną. Ponieważ dwa lata temu roku firma Google wprowadziła nową oficjalną aktualizację algorytmu rankingowania zasobów internetu w wynikach wyszukiwania swojej wyszukiwarki (CWV - skrót od Core Web Vitals) to od tego czasu nie należy tych zasad ignorować podczas projektowania, programowania i publikowania stron internetowych. Chociaż praktycznie od początku ewoluowania zmian algorytmy Google'a z reguły główne aktualizowały swoje wymagania koncentrując się na ilości i jakości treści, to oprócz tego tym razem zwiększono priorytet i postawiono większy nacisk głównie na rozwoj stron biorący pod uwagę poprawę doświadczeń użytkowników - kluczowe i namacalne oraz dajace się wykryć elementy strony są wskaźnikami dla wyszukiwarek podczas określania jakości strony www. Roboty wyszukiwarki internetowej potrafią zbierać i analizować a także oceniać sygnały dotyczące jakości strony (parametry), które oceniają jakość witryny internetowej związanej z jej dopasowaniem pod kątem aspektów związanych z doświadczeniami użtykownika - dzieje się to między innymi na podstawie trzech głównych i istotnych czynników oraz parametrów technicznych takich jak szybkość ładowania zasobów (czas potrzebny do pełnej interkacji oraz czas potrzebny do pierwszego wyrenderowania się istotnych dla użytkownika treści), drugi parametr to stabilność (współczynnik odrzuceń prób indeksacji w czasie, który mógł ulec zwiększeniu poprzez problemy techniczne na serwerze, łączach czy inne przerwy w dostawie usługi), kolejny istotny element to techniczne rozwiazania zwiazane z interaktywnością oraz responsywnością stron i sklepów internetowych oraz aplikacji webowych. Zatem dlaczego Google działa w ten sposób - dzieje się tak dlatego, ponieważ wyszukiwarki a w tym Google dążą nieustannie do świadczenia coraz lepszych usług zwiazanych z rynkiem wyszukiwania a tym samym z chęci i potrzeby zapewnienia swoim odbiorcom i użytkownikom możliwie jak najlepszych doświadczeń i zaangażowania (klient zadowolony z usług przyzwyczaja się do wybranego narzędzia i tym samym chętnie do niego wraca, a to przekłada się na zysk z reklam które z kolei otrzymuje właściciel wyszukiwarki) na różnych typach urządzeń (osobny ranking dla stron odwiedzanych z komputerów stacjonarnych a osobny z urządzeń mobilnych). Ze względu na praktycznie proporcjonalnych podział użytkowników stacjonarnych i mobilnych to faktycznie, parametry oraz optymalizacje pod urządzenia mobilne nabierają szczególnego i ważnego dziś znaczenia dlatego też już dwa lata temu Google przeszło na indeksowanie w 100% mobilne co każdy z nas mógł odnotować w panelu Search Console.
Skorzystaj z linkowania wewnętrznego na swojej stronie internetowej lub zacznij je budować (jeśli strona nie posiada rozbudowanej sieci powiązań wewnętrznych) - tak wcześniej wspominaliśmy o tym fakcie i omówiliśmy już istotę zarówno linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych - warto zadbać o te dwie kwestie. Linkowanie wewnętrzne powinno przede wszystkim skupić swoją uwagę na ulatwieniu nawigacji użytkownikowi, ale jest też wielce pomocne w trakcie indeksowania podstron strony internetowej - ponieważ linki wewnętrzne są niezwykle pomocne w łączeniu różnych stron (i podstron) w ramach jedneg witryny internetowej za pomocą odpowiednich słów kluczowych - dlatego warto stosować pełne nazewnictwo anchorów, zamiast używać przycisków o brzmieniu "więcej" lub "dalej". Linki stosowane wewnątrz witryn internetowych stanowią znaczącą szansę w kontekście optymalizacji pod kątem optymalizacji, gdyż często ruch nie jest równomiernie rozłożony pomiędzy wszystkie strony (najbardziej popularne są strony dostępne z głównego menu nawigacyjnego strony, a mniej te o większym stopniu zagnieżdzenia). To z kolei wpływa na fakt, że skromne olinkowanie wewnętrzne może z czasem prowadzić do pozostawienia niektórych podstron bez ruchu, bez odwiedzin. Pozostaną one niejako w cieniu strony głównej i podstron z pierwszego poziomu zagnieżdżenia.
Porada i wskazówka kolejna - podczas pisania treści na strony internetowe skup większą owagę na optymalizacji opartyej na rodzinie haseł, biorąc pod uwagę pochodne słowa kluczowego w zależności od kontekstu. Czym zatem jest optymalizacja oparta na pochodnych słów kluczowych? SEO oparte na pochodnych słów (rozszerzeniach fraz) to słowo lub termin kontekstowy, który można wykorzystać do opisania twojej niszy branżowej w szerszym lub węższym kontekście kontekście (w zależności od profilowania twojej grupy odbiorców docelowych - czyli kierowania treści swojej strony www do wybranej grupy ludzi). Dzisiaj istotne jest SEO oparte na jednostkach rozszerzonych - koncentruje się ono na szerokich tematach oraz koncepcjach (filarach tematycznych stron internetowych), umożliwiając wyszukiwarkom natychmiastowe dostarczanie precyzyjnych wyników. Niektóre słowa kluczowe i wyrażenia posiadają wiele znaczeń. Przykładowo, słowo "maglownica" może odnosić się do części układu kierowniczego w samochodzie lub urządzenia do prasowania ubrań. Jak więc dotrzeć ze swoimi treściami do odpowiednich użytkowników, aby zaspokoić ich oczekiwania dotyczące wyszukiwania i odnalezienia Twojej strony internetowej? Obecnie wyszukiwarki są wyposażone w funkcję wyszukiwania semantycznego, co pozwala im zrozumieć znaczenie zapytań użytkowników i prezentować listę wyników zgodną z sugerowanymi pytaniem zadanym przez prawdziwego użytkownika. Aby pomóc wyszukiwarce Google w jak najlepszym zrozumieniu, poznaniu i umieszczeniu twojej strony w kontekście znaczeń i tematyki, musisz uwzględnić słowo odpowiednie dla Twojej niszy, branży, zakresu działalności, specjalizacji i szerszego kontekstu oferty, którą chcesz dotrzeć do odbiorcy. Warto również umieścić to słowo kluczowe w meta tytule lub tagu tytułu (lub w meta danych), ponieważ ma to kluczowe znaczenie dla twórców treści, którzy poszukują skutecznych strategii marketingowych. W tym kontekście istotne są także linki wewnętrzne i uprawnienia domeny (dostępność indeksacji), ponieważ naszym celem jest uzyskanie od Google miejsca w wykresach wiedzy o wysokim poziomie EAT - skrót od tłumaczenia z angelskich słów: ekspertyza, autorytet i wiarygodność. Wyszukiwarka Google preferuje ocenianie stron ze wiarygodnych źródeł, żywych i funkcjonujących w sieci publikacji, co wykracza poza oceny samej domeny. W zasadzie, im większą wiedzę posiadasz na temat interpretacji robotów indeksujących i przeszukujących (tzw. pająków), tym lepiej dla Twojego rankingu w indeksie wyników wyszukiwarki internetowej. Dzięki temu rozszerzysz zakres swojego pozycjonowania i zwiększysz zasięgi, bądź skoncentrujesz się na węższej grupie odbiorców, ale już tak precyzyjnie dobranych, że stanowią oni sprecyzowaną grupę potencjalnych klientów. Firma Exponet - Strony internetowe Bielsko-Biała pomaga swoim klientom w tych działaniach optymalizacyjnych. Chętnie podzielimy się z tobą naszą wiedzą oraz pokierujemy działaniami zwiazanymi z aktualizacją witryny do wpółczesnych wymagań związanych z rozwojem pozycjonowania.