Wykorzystaj na swoich stronach internetowych filmy z Youtube
YouTube – ważny element strategii cyfrowego marketingu i SEO
Każda firma, ale zwłaszcza te mniejsze - muszą nieustannie myśleć o sposobach prezentowania swoich produktów i usług jak największej liczbie osób, a wszystko to w ramach rozsądnego budżetu. Korzystanie z YouTube dla Twojej firmy może być opłacalnym sposobem na jej rozwój, jeśli jest regularnie wykorzystywane w ramach strategii marketingowej. Wzmocnij dzięki Youtube swoje strony internetowe oraz pozycjowanie w Google. Nie masz pewności, czy YouTube może pomóc w rozwoju Twojej firmy? W dzisiejszym artykule zebraliśmy multum korzyści, które YouTube może zapewnić Twojej firmie.
Wkrocz w świat YouTube – pozyskaj ruch dla strony
Ilość wideo dostępnych online rośnie wykładniczo - codziennie oglądanych jest ponad 4 miliardy filmów. Jeśli korzystasz z YouTube dla swojego biznesu, możesz łatwo dotrzeć do odbiorców, zarówno tworząc filmy, jak i reklamy w filmach innych osób.
YouTube - kilka faktów:
- YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką i trzecią najczęściej odwiedzaną witryną na świecie, za odpowiednio Google i Facebookiem.
- Każdego miesiąca na całym świecie YouTube odwiedza 1.1 miliarda osób.
- 102 godzin filmów jest przesyłanych co 60 sekund do YouTube.
Platformy do strumieniowego przesyłania wideo, takie jak YouTube, stały się tak duże, że masz gwarancję, że znajdziesz grupę ludzi, którzy staną się Twoimi zachwyconymi fanami i klientami, o ile będziesz ich edukować, bawić i zapewniać rozwiązania ich problemów.
Pozycjonowanie a Marketing na YouTube
Dzięki uniwersalnej wyszukiwarce Google filmy, obrazy, wiadomości, książki i wyszukiwania lokalne są łączone w wynikach wyszukiwania Google, aby zapewnić najbardziej przydatne informacje osobom wyszukującym. Być może zauważyłeś, że filmy wideo pojawiają się częściej w wynikach wyszukiwania Google. To pokazuje, że Google uważa wideo za tak samo ważne jak strony tekstowe. Możesz to wykorzystać, pisząc wysokiej jakości artykuły w swojej witrynie i tworząc uzupełniające dla nich filmy w YouTube. Spowoduje to zbudowanie linków zwrotnych do Twojej witryny, co oznacza, że osoby szukające Twoje strony internetowe będą Cię częściej znajdować w Google. Wykorzystując YouTube jako część strategii marketingowej dla swojej firmy, zwiększasz również autorytet swojej witryny. Im bardziej autorytatywna jest Twoja witryna w oczach Google, tym wyższe będą wszystkie Twoje strony w wynikach wyszukiwania. Ciekawostka: ponad 60% wyszukujących klika pierwsze 3 wyniki w Google, a ponad 90% wszystkich wyszukujących Google klika pierwsze 10 wyników organicznych.
najważniejsze wskazówki dotyczące korzystania z YouTube w celu zwiększenia autorytetu Twojej witryny
- Poproś innych właścicieli witryn, aby umieścili Twoje filmy na swoich witrynach. Za każdym razem, gdy ktoś umieści Twój film w swojej witrynie, liczy się to jako głos na jego korzyść. Im więcej osób umieści Twój film, tym wyższy będzie jego pozycja w wynikach wyszukiwania, ponieważ Google daje większe uprawnienia witrynom, które mają świetne treści, które są regularnie aktualizowane.
- Powiąż swoje strony internetowe ze swoim kanałem YouTube. Powiązanie swojej witryny z kanałem pokaże YouTube, że jesteś oficjalną reprezentacją swojej marki w YouTube. Daje to bardziej trafne wyniki wideo wskazujące Twoją firmę, gdy ktoś szuka Twojej marki lub haseł związanych z oferowanymi przez Ciebie usługami.
- Udostępniaj swoje filmy na platformach społecznościowych. Wskaźniki mediów społecznościowych są czynnikiem branym pod uwagę przez Google przy ustalaniu rankingu stron. Jeśli potrafisz tworzyć wysokiej jakości filmy, które zachęcają innych do udostępniania, sygnalizujesz Google - wzmocnisz swoje pozycjonowanie stron, bo tworzysz treści, które są wartościowe dla docelowych odbiorców.
- Daj swoim odbiorcom więcej możliwości - Zapewnienie odbiorcom różnych sposobów konsumowania informacji – w tym tekstu, ilustracji wideo i wskazówek dźwiękowych – zwiększy ogólne zaangażowanie, jakie otrzymują Twoje filmy, ponieważ dostosowujesz się do różnych stylów uczenia się. Warto wiedzieć: 65% ludzi to wzrokowcy, 30% ludzi uczy się słuchowo, 5% ludzi to kinestetycy.
Jak zostać geniuszem YouTube!
Korzystanie z YouTube dla biznesu może pomóc w ponownym wykorzystaniu już utworzonych treści bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu lub inwestowania w drogi sprzęt. Zmiana przeznaczenia treści, które już stworzyłeś, jest skuteczną formą marketingu treści, ponieważ możesz dotrzeć do odbiorców, którzy pokochają ten konkretny rodzaj treści. Na przykład ten wpis na blogu można łatwo zmienić na opcję dostępną w wielu formatach, w tym: Podcasty, Infografika, Prezentacje, Seria wideo.
Takie podejście umożliwia stworzenie co najmniej 4 elementów treści z jednego pomysłu, dzięki czemu zaangażowani odbiorcy mogą z łatwością przetrawić informacje, które im dostarczasz. To jedna z największych zalet korzystania z YouTube w biznesie – możesz potraktować cały świat jako Twoją globalną grupę docelową. Konsekwentne tworzenie treści wideo otwiera drzwi dla nowych odwiedzających, którzy w żaden inny sposób nie natknęliby się na Twoją firmę. Dzięki YouTube możesz dotrzeć do odbiorców na całym świecie, nawet jeśli mówisz tylko w jednym języku. Jeśli jesteś native speakerem, masz przewagę, ponieważ trudno jest uchwycić ogromne anglojęzyczne rynki (30% wszystkich wyświetleń w YouTube), jeśli nie możesz pisać lub tworzyć doskonałych treści w tym języku. Oprócz tego, jeśli umieścisz w swoich filmach napisy, możesz również dotrzeć do nowych odbiorców, ponieważ zaspokajasz potrzeby osób o różnych potrzebach. Badania pokazują, że filmy z napisami mają o 4% więcej wyświetleń i subskrybentów niż filmy bez napisów. Ciekawostka: 80% osób, które wolą oglądać filmy z włączonymi napisami, nie ma wad słuchu. Bardzo ważne jest również umieszczenie w swoich filmach kilku wezwań do działania (CTA) wraz z adnotacjami, które prowadzą do takich elementów jak: Inne filmy Treść w Twojej witrynie, Oferowane produkty i usługi.
Kolejną korzyścią płynącą z korzystania z YouTube dla firm jest możliwość budowania listy e-mailowej w miarę dostarczania wartościowych, interesujących treści. Korzystaj z oprogramowania, które umożliwia osadzenie formularza rejestracyjnego bezpośrednio w filmach na YouTube. Film można tymczasowo zatrzymać, aby widz mógł wpisać swój adres e-mail i zapisać się na Twoją listę, zanim przejdzie dalej. Urozmaić swoje strony internetowe bo korzystanie z tego podejścia sprawia, że tworzenie listy e-mailowej jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, a jednocześnie dostarczanie angażujących treści wideo, które Twoi widzowie pokochają.
YouTube - Twoi odbiorcy będą Cię promować i kupować od Ciebie - Filmy z osobistym akcentem pomagają zwiększyć konwersje. Ludzie kupują od tych, którym ufają, a zaufanie to budujesz, gdy odnosisz się do nich na poziomie emocjonalnym. Badania pokazują teraz, że w przypadku profesjonalnych usług i ogólnych firm, jeśli kierujesz ruch na stronę docelową z filmem wideo osoby w firmie mówiącej o produkcie lub usłudze, może to znacznie zwiększyć listę potencjalnych klientów i sprzedaży. Dzięki Google AdWords dla wideo możesz uzyskać precyzyjny dostęp do odbiorców, reklamując filmy, które Twoi odbiorcy chętniej oglądają i wyszukują. Największą zaletą AdWords dla wideo jest to, że płacisz tylko za zaangażowane wyświetlenia. Wyświetlenie angażujące ma miejsce, gdy widz ogląda Twoją reklamę przez co najmniej 30 sekund. Innymi słowy, jeśli Twoja reklama wideo zostanie pominięta, nic nie zapłacisz. Największą zaletą AdWords dla wideo jest możliwość poszerzenia grona odbiorców dzięki „uzyskanym wyświetleniom”. Te wyświetlenia są bezpłatne i można je zdobyć, gdy ktoś, kto zdecyduje się obejrzeć Twoją reklamę wideo, a następnie obejrzy jeden lub więcej filmów na Twoim kanale YouTube w ciągu 7 dni. Jeśli ktoś obejrzy 2-4 filmy na Twoim kanale YouTube, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że zasubskrybuje Twój kanał YouTube.
Zarabiaj pieniądze z AdSense dla wideo - włożenie zwykłych treści wideo daje możliwość zarobienia pieniędzy bezpośrednio na swoich filmach dzięki programowi Google AdSense dla wideo. Istotne fakty: Ponad milion twórców treści z 30 krajów na całym świecie zarabia tylko dzięki filmom w YouTube. Tysiące kanałów zarabia sześć cyfr rocznie. Możesz używać Google AdWords i AdSense dla wideo razem, aby zarobić trochę pieniędzy na swoich kampaniach wideo. Działa to tak: 1) Widz widzi Twoją reklamę wideo w innym filmie i klika ją. 2) Płacisz za to kliknięcie w ramach budżetu kampanii. 3) Widz przechodzi do oglądania Twojego filmu, wyświetlając reklamy innych twórców treści, którzy mogą wyświetlać w Twoich filmach (tę opcję można wyłączyć). 4) Widz klika lub ogląda te reklamy, a Ty otrzymujesz 68% przychodów z reklam. Oznacza to, że możesz prowadzić kampanie AdWords dla swoich filmów, jednocześnie zarabiając, pozwalając innym reklamować się w Twoich filmach. Jak widać, YouTube to realna platforma do powiększania grona odbiorców i biznesu na wiele sposobów. Jeśli zainwestujesz wymagany czas na poznanie głównych komponentów platformy, YouTube okaże się wartościowym dodatkiem do rozwoju Twojego biznesu.
YouTube może sprawdzić się w każdej branży!
Prawie każda firma może skorzystać na YouTube. Na przykład, agent nieruchomości (jest to oczywiście firma opartą na lokalizacji) sprawił, że YouTube zaczął dla niego zarabiać. Stworzył strategię, w ramach której zaczął dzielić się swoją wiedzą na tematy, takie jak kupowanie domu i odpowiadanie na pytania typu „Jak szybko sprzedać nieruchomość?”. Później stworzył kursy i edukację w tej niszy, ale to YouTube pomógł mu to zacząć. Wraz z rozwojem kanału – marka rosła. Ludzie z okolicy zaczęli tego agenta nieruchomości rozpoznawać, ponieważ znaleźli go w YouTube, szukając odpowiedzi na pytania, które poruszał w swoich materiałach. Udało mu się sklasyfikować siebie w Google jako topowego „agenta nieruchomości w Bielsku-Białej”, ponieważ wykorzystał YT dla SEO. YouTube pomógł mu nie tylko rozwinąć lokalną stronę dla działalności, ale także wybić się w kwestii edukacyjnej – jako lider branży. Tak to działa w skrócie – dla każdej branży i każdego biznesu. Oczywiście nie każdy przedsiębiorca może stać się youtuberem, tak jak – nie każdy youtuber przedsiębiorcą, ale wykorzystanie potencjału YouTube w SEO i marketingu to punk ważny dla wszystkich firm poważnie stawiających na rozwój.