Remarketing stron internetowych
Co to jest remarketing i jakie ma znaczenie?
Skuteczność działań marketingowych stron internetowych a remarketing. Pojęciem remarketingu internetowego określa się działania mające na celu publikcję rozproszonych w sieci reklam (zwykle graficznych) przeznaczonych dla określonej grupy odbiorców. Odbiorcami reklam kierujacych na odpowiednie strony internetowe są osoby potencjalnie zainteresowane określonym typem produktów i usług, które wpisywały w cześniej określone zapytania do wyszukiwarki, lub/i też odwiedzały witryny oferujące w/w usługi produkty. Celeme remarketingu jest więc "przypominanie" tym osobom o ofercie naszej firmy, tak aby ponownie wróciły na naszą stronę, dokonały zakupu lub sfinalizowały proces koszykowy jeśli został wcześniej przerwany. Działania związane z remarketingiem pozwalają zatem też na dotarcie do osób które są potencjalnymi odbiorcami twoich produktów lub usług, a nie są wiążąco zdecydowanie na podjęcie decyzji zakupowej. Strony internetowe które wykorzystują narzędzia służące do pomiaru ruchu czy konwersji na stronie mogą być istotnym źródłem wiedzy na temmat do kogo skierować powtórnie dany typ reklam. Oczywiście pod pojęciem konwersji mogą kryć się różne zdarzenia związane z aktywnością użytkownika a dotyczące jego zachowań na stronie. Może to być np. skorzystanie z formularza kontaktowego, utworzenie nowego profilu uzytkownika, lub w przypadku sklepu internetowego - dodanie artykułów do koszyka i inne akcje związane z jego aktywnością na stronie internetowej / w sklepie internetowym. Oczywiście żeby działania związane z remarketingiem były optymalnie dobierane, musimy odpowiednio określić źródła danych o grupie odbiorców danej strony internetowej. Istotną zaletą reklam remarketingowych jest ich graficzna forma, dzięki czemu można wykorzystać atrakcyjność wizualną reklam celem przyciagnięcia uwagi potencjalnego Klienta.
Pozostałe artykuły: