Jak aktualizować strony internetowe - poradnik
Dowiedz się, czy to już czas na aktualizację firmowej strony.
Uwielbiasz swoją stronę internetową? Jeśli odpowiedź brzmi „nie” - nie powinieneś nawet czytać tego artykułu. Po prostu skontaktuj się z nami i stworzymy dla Ciebie witrynę, którą z dumą udostępnisz online. Będzie to serwis, który skutecznie wypromuje Twoją pracę i pomoże Ci zarezerwować większą liczbę klientów. W przeciwnym razie, jaki jest sens utrzymywania tego potężnego narzędzia marketingowego, inwestowania w nie czasu i wysiłku, jeśli nie pomaga ono rozwijać się i prosperować Twojej firmy?
Nie wystarczy po prostu MIEĆ stronę internetową - Musi dobrze wyglądać, musi przedstawiać informacje w jasny, przystępny sposób. Musi stworzyć mocne pierwsze wrażenie i sprawić, że Twoi potencjalni klienci poczują się, jakby znaleźli dokładnie to, czego szukali. W przeciwnym razie konkurujesz o uwagę tych samych odbiorców wraz z kolejnymi kilkuset firmami. I jak wiadomo - jest to pod wieloma względami wyczerpująca gra. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja obecna witryna dobrze sobie radzi, zebraliśmy całkiem sporo aspektów, którym możesz się przyjrzeć, aby zdecydować, czy nadszedł czas na modernizację Twoje ukochane strony internetowe.
Czy Twoja strona internetowa zapada w pamięć i wyróżnia się na tle innych? - To, co było fajne 3 lata temu, może nie być już tak fajne w tym roku. Może byłeś jednym z pierwszych użytkowników nowego stylu lub estetyki, ale to było 2-4 lata temu. Rozejrzyj się, każdy ma podobne projekty stron internetowych,a my w Exponet możemy zapewnić Ci większą swobodę projektowania. Abyś mógł tworzyć układy stron zgodne z tym, czego szukasz i co Ci się podoba. Takie nieszablonowe podejście pomoże sprawić, aby Twoja strona internetowa wyglądała i spełniała rolę dokładnie z Twoimi założeniami. Wszystko w niej będzie proste i intuicyjne – jeśli Twoja obecna strona tego nie ma, to znasz odpowiedź na to, czy jest jej potrzebna aktualizacja.
Czy firmowe strony internetowe odzwierciedlają istotę marki? - To powinno być naprawdę proste do zrozumienia – w końcu Twoja strona internetowa promuje Twój biznes online 24/7. Jeśli ostatnio dokonałeś rebrandingu, jeśli Twój styl działania zmienił się i ewoluował, jeśli oferujesz swoim klientom nowe produkty i usługi – Twoja witryna powinna odzwierciedlać i wspierać tę zmianę. W przeciwnym razie przyciągasz niewłaściwy typ klientów, tych, którzy szukają twojego starego stylu pracy. Czy witryna przyciąga właściwą grupę klientów? - Chodzi o to, że jeśli nie otrzymujesz zapytań od klientów, z którymi chcesz współpracować, nie zajmujesz właściwej pozycji na rynku. Jedna złota zasada to staranne nadzorowanie swojej pracy. Sprawdź treści i galerie, które pokazujesz na swojej stronie, usuń usługi, których nie chcesz wykonywać w przyszłości, wybierz najlepsze, świeże treści i zdjęcia, a następnie umieść je na swojej stronie głównej. Spowoduje to natychmiastowe odfiltrowanie niektórych zapytań, które nie są dla Ciebie odpowiednie. Upewnij się, że cała treść jest spójna, w tym: kolory, czcionki, ikony. Czy Twoja strona jest przestarzała? Ten aspekt naprawdę mocno wpływa na wrażenia odwiedzających w Twojej witrynie. Zasada „co stare, to dobre” zdecydowanie nie dotyczy funkcjonalności. Cyfrowy świat nieustannie się zmienia i ewoluuje. Standardy internetowe zmieniają się każdego roku, dyktując nowe narzędzia i technologie do budowy dobrej strony internetowej. Preferencje i upodobania Twoich klientów zmieniają się jeszcze szybciej. To, co wczoraj było modne, może nie być już w trendach w przyszłym tygodniu. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoja firma odniosła sukces, musisz być zwinny w swojej prezentacji wizualnej i projektowaniu strony internetowej. Jeśli zbudowałeś swoją stronę ponad 4 lata temu, najprawdopodobniej jest daleko w tyle pod względem wyglądu i funkcjonalności. Prawdopodobnie ma przestarzały kod, który może spowolnić jego ładowanie lub sposób, w jaki reaguje na różnych urządzeniach. Może również nie być zgodna z niektórymi najnowszymi popularnymi przeglądarkami. Pamiętaj też, że tworzenie niestandardowej strony internetowej z nowymi motywami jest o wiele łatwiejsze, gdy ma się po swojej stronie profesjonalistów. Nie musisz znać kodu, nie musisz dodawać fragmentów CSS ani zatrudniać wewnętrznego zespołu technicznego, wystarczy się z nami skontaktować, by zmienić stronę na lepsze.
Aktualizowanie stron do responsywności
Strony internetowe mobilne i responsywne. Czy Twoje stroni internetowe są przyjazne dla urządzeń mobilnych? Jeśli nadal nie masz witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych – to nawet nie czekaj ani sekundy dłużej na planowanie zmian, to konieczność! Z drugiej strony, nawet jeśli masz responsywny lub adaptacyjny projekt, nadal musisz nadążać za najnowszymi trendami. Nowsze motywy zawierają nowoczesny kod css, który umożliwia dostosowanie witryny do każdego urządzenia. Pozwalają również ukryć pewne bloki stron dla urządzeń mobilnych i zapewniają szybsze i płynniejsze wrażenia użytkownika. Musisz też wiedzieć, że Google dba o to, co oferujesz swoim mobilnym gościom, ponieważ ponad 50% ruchu na stronie pochodzi z urządzeń przenośnych. Zapewnienie klientom większej kontroli nad projektem i funkcjonalnością ich witryn mobilnych zawsze było ważnym celem na liście deweloperów. Dzięki współpracy z nami możesz być pewny, że kierownica będzie w Twoich rękach. Stworzymy naprawdę wspaniałe i niepowtarzalne wrażenia z przeglądania dla mobilnych gości. Jeśli nie masz pewności, ilu potencjalnych klientów uzyskuje dostęp do Twojej witryny przez telefon, jeśli zastanawiasz się, czy nie ma sensu dostosowywać witryny mobilnej – sprawdź statystyki witryny. Możesz to zrobić za pośrednictwem swojego konta Google Analytics, jeśli masz je połączone ze swoją witryną, albo też możemy sami to dla Ciebie na życzenie zrobić. Mobilność jest ważna i nie zniknie w następnych latach. Nie zostawiaj pieniędzy na stole prowadząc biznes ze słabo działającą witryną mobilną. Po prostu to jeden z tych kluczowych aspektów biznesowych, których nie możesz już ignorować.
Przeczytaj także:
- Tworzenie stron internetowych
- Jak linkować strony internetowe
- Projektowanie stron www z uwzględnieniem zachowań użytkowników
- Jak określić odbiorców naszych stron
Strony internetowe a ich prędkość - Czy Twoja witryna wolno się ładuje? Staraj się, aby czas ładowania nie przekraczał 4 sekund. Jeśli nie masz pewności, jak szybko ładuje się Twoja witryna, użyj specjalnych narzędzi, aby sprawdzić, jak długo trwa ładowanie witryny i które pliki sprawiają problemy. Słabe wyniki mogą oznaczać, że masz trochę pracy do wykonania. Niska prędkość ładowania może być spowodowana wieloma przyczynami: ciężkimi, niezoptymalizowanymi obrazami, słabym hostingiem, a nawet starym, słabo działającym motywem. Pierwszą z tych kwestii można łatwo rozwiązać. Jeśli chodzi o drugi, sprowadza się to do kluczowych kryteriów wyboru dobrego dostawcy hostingu. Jeśli jednak problem jest spowodowany przez stary, nieaktualny szablon witryny, już wiesz co zrobić. Czy współczynnik odrzuceń Twojej strony jest wysoki? To niezwykle ważne. Jeśli poświęcasz swoje serce i czas na blogowanie, pozycjonowanie i marketing, przynosząc duży ruch do Twojej witryny – ale w chwili, gdy wejdą na Twoją stronę główną (lub dowolną inną stronę), od razu się od niej odbiją – masz problem. Tracisz leady i potencjalnych klientów. Wysoki współczynnik odrzuceń wskazuje, że robisz coś złego, czy to z treścią, z nawigacją w witrynie, czy z ogólnym wyglądem i stylem witryny. Średnio współczynnik odrzuceń między 40-60% jest uważany za OK (to różni się w zależności od branży). Możesz sprawdzić swój współczynnik odrzuceń za pomocą Google Analytics. Zaloguj się i przejdź do zakładki Pozyskiwanie >> Przegląd. Jeśli jest wyższy niż 70% - musisz jak najszybciej podjąć kilka kroków, aby zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Jeśli to nie pomoże, nadszedł czas na przeprojektowanie strony internetowej i sugerujemy zasięgnięcie porady eksperta w zakresie UX i UI. Czy Twoja witryna na pewno jest bezpieczna? Szczerze mówiąc, nowa lub stara, każda strona internetowa może zostać zhakowana. Doświadczenie to jest stresujące i bolesne, zwłaszcza gdy tracisz informacje lub/i musisz wszystko odbudowywać od podstaw. Jednak starsze strony internetowe opierają się na starszej technologii, dlatego szanse na naruszenie bezpieczeństwa są większe. Upewnij się, że Twój motyw jest zaktualizowany, aby zwiększyć bezpieczeństwo witryny.
pływ aktualizowania na Pozycjonowanie stron - Czy dbasz o SEO swojej strony WWW? Zacznijmy od podstaw. Czy masz bloga? Powinieneś, ponieważ jest to potężne narzędzie marketingowe, które przyciągnie więcej ruchu i użytkowników do Twojej witryny za pomocą: słów kluczowych, linków wewnętrznych, linków zwrotnych. Musisz także wiedzieć, że wyszukiwarki uwielbiają dobre, aktualne treści. Za każdym razem, gdy dokonujesz aktualizacji swojej witryny, Google i inne wyszukiwarki przemierzają i indeksują Twoje strony, dzięki czemu ranking Twojej witryny zostanie przeliczony. Jeśli będziesz dbać o aktualność treści i ich dobrą jakość, zwiększasz swoje szanse na bycie zauważonym na stronach wyników wyszukiwania. Połącz to z uroczą, dobrze wyglądającą stroną internetową, a otrzymasz więcej uwagi od potencjalnych klientów. Czy na Twojej stronie widać CTA? CTA – Call To Action, po polsku wezwanie do działania. Ten przycisk musi być umieszczony strategicznie, aby użytkownicy byli zaangażowani w Twoją witrynę i przeglądali więcej treści. Jeśli Twoja aktualna witryna jest ograniczona w CTA i nie pozwala na wiele reakcji z użytkownikami – czas na coś bardziej elastycznego i wydajnego. Z naszą pomocą możesz łatwo tworzyć nowe układy stron, które będą wspierać Twoje kampanie sprzedażowe i przekształcać użytkowników w potencjalnych klientów. Będziesz mógł w pełni dostosować dowolny układ, dodawać przyciski, obrazy, filmy, teksty i inne elementy projektu. Nigdy nie zostawiaj odwiedzających witrynę zastanawiających się, co powinni zrobić dalej. Jeśli to, co zastaną na Twojej stronie nie jest subtelne i intuicyjne, odejdą i nigdy nie wrócą - a to niestety stracona szansa biznesowa. Celem tego artykułu nie było przekonanie Cię do aktualizacji swojej witryny tylko ze względu na zmianę. Podczas gdy przeprojektowanie strony internetowej to ważny i złożony proces, który wymaga trochę czasu i wysiłku – zastanów się przede wszystkim nad powodem, dla którego czujesz, że musisz to zrobić, a potem zgłoś się do nas po pomoc.