Dlaczego musisz mieć responsywną stronę internetową
Reponsywne strony internetowe to dziś standard
Projektowanie responsywne to obecnie must have w projektowaniu stron internetowych. Mimo to, jeśli nie jesteś projektantem, możesz się zastanawiać, co oznacza ten termin. Możesz również nie mieć pewności, czy witryna internetowa Twojej firmy również powinna uwzględniać wdrażać projektowanie responsywne, zwłaszcza jeśli nie rozumiesz koncepcji.
Wprowadzenie inteligentnych urządzeń i łatwość ich dostępności spowodowały zmianę korzystania z Internetu z komputerów stacjonarnych na przenośne inteligentne urządzenia. Oznacza to, że wszystkie firmy powinny upewnić się, że ich strony internetowe są kompatybilne z tymi urządzeniami. Taka kompatybilność oznacza, że witryna automatycznie wykrywa urządzenie podczas jego przeglądania i dostosowuje się do rozmiaru ekranu w celu łatwego przeglądania. Ta funkcja adaptacyjna jest znana właśnie jako projektowanie responsywne (RWD). Pomimo rosnącego wykorzystania inteligentnych urządzeń, niektóre firmy wciąż zaprzeczają faktowi, że istnieje potrzeba responsywnego projektowania stron internetowych, które zapewnia lepsze wrażenia użytkownika (!). Oprócz ostatecznego UX zapewnianego przez responsywne projekty witryn, oto kilka innych najważniejszych powodów, które wyjaśniają, dlaczego włączenie responsywnego projektu witryny jest konieczne.
Strona RWD – to mus, już nie tylko opcja
Ponieważ coraz więcej osób rozpoczyna wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety, staje się jasne, że telefony komórkowe przejmują przeglądanie Internetu, wyszukiwanie i wybieranie firm, od których chcą kupować. Pomyśl o tym przez chwilę: aż dwie trzecie posiadaczy telefonów komórkowych korzysta z telefonu w celu uzyskania dostępu do sieci. Ponieważ większość świata jest teraz mobilna, czas na naukę i konwersję na stronę responsywną dla urządzeń mobilnych nigdy nie był ważniejszy niż teraz. Kilka statystyk poniżej.
- 9.5 na każde 10 osób szuka lokalnych firm i biznesów (firmy usługowe, handlowe i inne)
- 73.5% wszystkich wyszukiwań mobilnych w internecie powoduje dodatkowe działania, czyli takie jak wykonanie połączenia telefonicznego lub wizyta w firmie
- 61.4% osób opuści stronę natychmiast, jeżeli projekt nie jest przyjazny dla urządzeń mobilnych (wolno się wczytywał i źle się wyświetlał)
- 47.2% ludzi odwiedzi witrynę konkurencji (firmy alternatywnej), jeśli nie będzie mógł kliknąć, aby zadzwonić bezpośrednio z Twojej strony internetowej
Twoi klienci to użytkownicy urządzeń mobilnych
Jeśli Twoja witryna nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, nie jesteś przyjazny dla klienta.
Responsywne projekty stron internetowych www a optymalizacja pod wyszukiwarki Google, będąc gigantem wyszukiwarek, w dużej mierze dyktuje, co należy zrobić w celu optymalizacji wyszukiwarek. Wśród licznych sugestii, jak zdobywać wysokie pozycje w rankingu, jedną z ważniejszych jest zastosowanie responsywnego projektowania stron internetowych. Google wyraźnie wskazał, że woli responsywne projekty od szablonów mobilnych. Zastosowanie pojedynczego adresu URL z responsywnym projektem ułatwia robotom wyszukiwarek indeksowanie witryny. Pomaga to również znacznie zmniejszyć liczbę błędów optymalizacji wyszukiwarek na stronie. Google poleca i wspiera responsywne strony internetowe od 2011 roku. Można tutaj przytoczyć szereg powodów takiego wsparcia, w tym:
- Skrócony czas wczytywania dla użytkowników, którzy nie są przekierowywani na inny adres URL na podstawie ich urządzenia.
- Responsywna strona internetowa ma tylko jeden adres URL dla wszystkich urządzeń — co sprawia, że wyszukiwanie jest prostsze.
Kiedy najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie coś poleca, dobrym pomysłem jest rozważenie ich rekomendacji!
Zmniejszony współczynnik odrzuceń dzięki lepszemu doświadczeniu użytkownika
Responsywnie zaprojektowana strona internetowa oferuje użytkownikom różne funkcje dostępne na urządzeniu mobilnym - strona automatycznie dostosowuje się do ekranu lub próbuje ponownie załadować do wersji mobilnej. Ta druga opcja jest powolna i zwykle powoduje błędy strony internetowe. To sprawia, że użytkownik wraca do strony wyników wyszukiwania dla alternatywnych stron internetowych. Zwiększa to współczynnik odrzuceń i wskazuje wyszukiwarkom zdolność witryny do generowania zainteresowania. Jeśli jednak witryna ma wbudowany responsywny design, strona otwiera się niemal natychmiast, dopasowując się do rozmiaru ekranu, tak jak na pulpicie. Sprawia to, że użytkownik pozostaje na stronie i z przyjemnością ją przegląda, zmniejszając w ten sposób współczynnik odrzuceń. Jak wspomniano powyżej, według Google: 61% klientów mobilnych od razu porzuca witrynę, jeśli nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych (!). Ponieważ tempo życia stale rośnie, nie byłoby zaskoczeniem stwierdzenie, że odsetek ten jest teraz jeszcze wyższy niż w momencie przeprowadzania badań. Nikt nie ma czasu czekać, aż strona się załaduje, aby móc ścisnąć i powiększyć całą stronę. Responsywne strony internetowe pozwalają zapewnić klientom lepsze wrażenia z użytkowania – nie wspominając o większych możliwościach sprzedaży!
Spójna kampania SEO
Jeśli firmy nie decydują się na responsywne projekty stron, to mają do zarządzania dwiema stronami internetowymi – wersją mobilną i tą założoną na nowych mediach. Ta praktyka zwiększa obciążenie pracą związane z zarządzaniem usługami. Co więcej, firmy są zobowiązane do formułowania wielu strategii SEO, aby uzyskać rankingi stron w tych samych wyszukiwarkach. Jednak dzięki opcji responsywnego projektowania stron internetowych firmy muszą skupić się wyłącznie na funkcjonowaniu głównej witryny. Pojedyncza i spójna kampania SEO wystarcza do utrzymania pozycji w rankingu, ponieważ wersje mobilne są częścią serwisu. Co więcej, dzięki tej opcji praktyka plagiatowania treści jest znacznie zmniejszona. Co więcej, dzięki responsywnej stronie internetowej oszczędzisz sobie i swojemu zespołowi bólu głowy związanego z projektowaniem wielu wersji witryny na różne urządzenia. Zamiast tego, korzystając z elastycznych siatek, elastycznych obrazów i zapytań o media, które stanowią podstawę projektowania responsywnego, możesz zaprojektować jedną witrynę, która będzie bezproblemowo wyświetlać się na wielu urządzeniach. Oszczędza to również czas, jeśli zdecydujesz się:
- zmienić markę swojej firmy
- odświeżyć obecny projekt
- po prostu zaktualizować treści strony internetowej
Jeszcze raz wspomnimy o znaczeniu dla SEO. Jeśli masz oddzielną witrynę na komputery i urządzenia mobilne, będziesz musiał prowadzić osobne kampanie SEO dla każdej z nich. Skuteczne przeprowadzenie jednej kampanii SEO jest wystarczająco trudne - a prowadzenie dwóch kampanii SEO byłoby trudne, złożone, pochłaniałoby więcej zasobów i powodowało znacznie większe koszty dla Twojej firmy.
Długoterminowa łatwość utrzymania witryny
Strona zaprojektowana responsywnie jest znacznie łatwiejsza w utrzymaniu niż mobilne wersje głównych witryn. Dzieje się tak, ponieważ inteligentne urządzenia są aktualizowane z natychmiastową prędkością. Oznacza to, że mobilna wersja witryn musiałaby być aktualizowana w równie szybkim tempie, jeśli witryna mobilna ma działać na tych urządzeniach. To sprawia, że utrzymanie strony mobilnej jest nie tylko męczące, ale i kosztowne. Niewielki brak aktualizacji na stronie może zaszkodzić firmie, zwiększając współczynnik odrzuceń. Dlatego responsywny projekt strony internetowej jest odpowiednią opcją dla szybkiego rozwoju technologii.
Lepsza konwersja, większa sprzedaż
Dobrze zaprojektowana strona internetowa, oferująca przyjazne wrażenia dla użytkownika, może dobrze wykorzystać treści internetowe do zwiększenia sprzedaży. Dobry projekt strony internetowej jest przyjazny dla użytkownika i dostępny za pośrednictwem inteligentnych urządzeń, co pomaga firmie dotrzeć do szerszych nisz i docelowych odbiorców. Wykorzystanie inteligentnych, przyjaznych dla użytkownika projektów stron internetowych daje przewagę podmiotom gospodarczym. Firma oferująca innowacyjne, zaawansowane technologicznie usługi prawdopodobnie zwycięży pozostałych konkurentów. Pamiętaj: 70% wyszukiwań mobilnych kończy się działaniem. Nawet jeśli to działanie nie jest zakupem, jeśli jest to połączenie telefoniczne z Twoją firmą lub wizyta w Twoim sklepie stacjonarnym, wyszukiwarka mobilna nadal zwiększa Twój potencjał do sprzedaży. W wielu przypadkach ten zwiększony potencjał przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Responsywne telefony komórkowe powinny pozwalać na łatwe czynności, takie jak kliknij, aby zadzwonić, dojście do mapy celem zlokalizowania Twojego sklepu, szybkie formularze kontaktowe, aby Twoi klienci mieli jak najłatwiej.
Responsywne projektowanie na ratunek
Witryna responsywna na urządzenia mobilne to witryna zoptymalizowana do wyświetlania na niemal każdym ekranie w dowolnej rozdzielczości, od zwykłego telefonu komórkowego po duży monitor stacjonarny. Idea projektowania responsywnego sprowadza się do trzech konkretnych elementów: płynnych siatek, elastycznych obrazów i zapytań o media. Innymi słowy, odpowiada rozmiarowi ekranu, na którym aktualnie przeglądana jest strona. Jeśli na przykład masz wiersz obrazów ładnie widoczny w witrynie na komputery, widok mobilny może podzielić obrazy na kilka ułożonych w stos rzędów, aby dopasować je do wysokiego, wąskiego kształtu telefonu komórkowego. Szerokie paski nawigacyjne mogą zostać skondensowane w rozwijanym menu. Stosunek rozmiaru może również ulec zmianie w odpowiedzi na rozmiar ekranu. Zapewni to takie same podstawowe wrażenia użytkownika, ale bez dodatkowego wysiłku i kłopotów dla użytkownika – bez usilnych starań, aby to wszystko powiększyć, by móc przeczytać niemożliwie mały tekst, czy bez czekania na załadowanie zbyt dużych obrazów, albo bez przewijania od lewej do prawej i tak dalej. Istnieje wiele dużych marek, które przyjęły sztukę responsywnego projektowania stron internetowych i stale poprawiają wrażenia internetowe swoich klientów. Mają doskonałe responsywne projekty stron internetowych i można się z nich uczyć, inspirując różne rozwiązania dla swojej witryny. Natomiast, jeśli masz już responsywną stronę mobilną, świetna robota! Teraz nadszedł czas na optymalizację pod kątem lepszego doświadczenia użytkownika i lepszej widoczności w wyszukiwarkach oraz aktualizowania tej witryny, zapraszamy.
Dojrzałość cyfrowa - na jakim poziomie jest Twoja firma?
Znaczenie obsługi klienta jest jasne, ponieważ ponad dwie trzecie firm konkuruje obecnie głównie na tej podstawie, a globalne wydatki na transformację cyfrową mają osiągnąć w 2025 roku ponad dwukrotnie więcej niż w 2021 roku. Ale jak mądrze inwestowane czy to są pieniądze? Dlaczego tak wiele wysiłków związanych z transformacją cyfrową kończy się niepowodzeniem? Czym jest dojrzałość doświadczeń cyfrowych i dlaczego zrozumienie jej ma kluczowe znaczenie dla Twojego cyfrowego sukcesu? W tym artykule zbadamy, jak ważne jest zrozumienie Twojego poziomu dojrzałości cyfrowej i jak obliczyć dojrzałość cyfrową Twojej firmy.
Czym jest dojrzałość cyfrowego doświadczenia? Dojrzałość doświadczeń cyfrowych, znana również jako dojrzałość doświadczeń klientów, odnosi się do poziomu zaawansowania firmy w mierzeniu i dostarczaniu cyfrowych doświadczeń klientów we wszystkich punktach styku. Aby osiągnąć dojrzałość cyfrową, potrzebne są zarówno komponenty pomiarowe, jak i dostarczające. 1. Najpierw musisz mieć wgląd w doświadczenia klientów, które zapewniasz, tj. zrozumieć, jak zachowują się i jak czują Twoi klienci oraz dlaczego. 2. Następnie musisz mieć zdolność (technologię i umiejętności) do szybkiego i skutecznego działania na podstawie tych spostrzeżeń, aby poprawiać wrażenia, jakie klient ma z Twoją marką. Razem te komponenty tworzą nieskończoną pętlę uczenia się i doskonalenia oraz drabinę w kierunku doskonałości i zwinności w dostarczaniu doświadczeń klientów. Dlaczego dojrzałość cyfrowa jest ważna dla Twojej firmy? 87% dyrektorów twierdzi, że doświadczenie klienta jest głównym motorem wzrostu. Być może dlatego, że 80% klientów jest bardziej skłonnych do zakupów, gdy oferuje im spersonalizowane doświadczenia, a 74% opiera się nieco na samych doświadczeniach! Oczywiste jest, że samo przyciągnięcie odwiedzających do Twojej witryny już nie wystarczy. Twoja obecność w Internecie musi zapewniać wyróżniającą się, spersonalizowaną obsługę klienta. Musisz powitać, zaangażować, zaimponować i pielęgnować swoich potencjalnych konsumentów podczas podróży klienta w kierunku lojalności wobec marki. Aby zbudować tego rodzaju niezapomniane wrażenia, musisz naprawdę zrozumieć, kim są Twoi odbiorcy, gdzie znajdują się na ścieżce klienta, jakie treści doceniliby najbardziej, które komunikaty najlepiej odbiłyby się od nich i jakie rekomendacje przyjęliby z zadowoleniem. Dzięki tym cennym informacjom o klientach możesz zacząć tworzyć doskonałe wrażenia ze swojej marki, dostarczając odpowiednią treść, atrakcyjne komunikaty i specjalnie dostosowane rekomendacje dla każdego z odwiedzających. Dojrzałość doświadczeń cyfrowych jest powiązana z transformacją cyfrową, ale różni się od niej. Transformacja cyfrowa polega na wykorzystaniu technologii cyfrowych i dostosowaniu procesów biznesowych, kultury firmy i doświadczeń klientów w celu poprawy wydajności, wydajności i wyników. Kluczowym elementem transformacji cyfrowej jest osiągnięcie większej sprawności biznesowej - umiejętność szybkiego dostosowywania się do zmieniających się wymagań biznesowych i rynkowych. Podczas gdy transformacja cyfrowa polega na uzbrojeniu się w narzędzia, które przynoszą wszystkie te korzyści, dojrzałość cyfrowego doświadczenia polega na zrozumieniu, co mówią spostrzeżenia i zdolności do proaktywnego i skutecznego działania na nich w kontekście cyfrowego środowiska konkurencyjnego.
Dojrzałość cyfrowa – dużo więcej niż narzędzia nowych technologii Dojrzałość cyfrowa to nie tylko posiadanie wielu narzędzi, ale także posiadanie odpowiednich narzędzi do pracy i możliwość ich pełnego wykorzystania w celu osiągnięcia określonych celów. Wymaga to dogłębnego zrozumienia tego: gdzie jesteś cyfrowo jako firma, dokąd chcesz się udać, co musi się wydarzyć, abyś tam dotarł. Podobnie jak nastolatek zatopiony w swoim zbyt dużym garniturze, chcący pokazać światu, jaki jest niesamowity, firma z niedojrzałością cyfrową może mieć wielkie cele, ale może próbować wykorzystać narzędzie lub proces, którego jeszcze nie jest w stanie wykorzystać. To skutkuje słabym przyjęciem przez rynek i niższą ogólną wydajnością i skutecznością, co może zahamować wszystkie wysiłki związane z cyfrowym doświadczeniem. Bardziej dojrzała cyfrowo firma jest jak doświadczony profesjonalista – czuje się dobrze w swojej skórze, jest pewny swoich decyzji, selektywnie działa w tym, gdzie umieszcza swoje wysiłki i zawsze wyprzedza zakręty. Taka firma jest w stanie szybko reagować na innowacje i zmiany rynkowe. Będzie stale zadawać pytania i zachęcać do zgłaszania uwag. Będzie dociekliwa w zakresie nowych technologii i dobrze poinformowana o rynku, kliencie i konkurencji. Położy duży nacisk na pobudzanie współpracy i innowacji. Będzie dobrze rozumiała swój potencjał, a także jego ograniczenia i uzbroi się w odpowiednią technologię i ludzi, aby osiągnąć swoje cele. Dojrzałość cyfrowa pomaga uzyskać największą wartość ze stosu technologii i uzyskać najlepsze wyniki w najbardziej efektywny sposób. Zapewnia płynny przepływ bezcennych spostrzeżeń i 360-stopniowy widok na klienta, a także wiedzę o tym, co z nim zrobić i posiada narzędzia do działania. Daje ci możliwość dostosowania się do każdej zachcianki każdego gościa. Dlaczego zrozumienie swojego poziomu dojrzałości cyfrowej jest kluczowe? Dlaczego więc dojrzałość cyfrowego doświadczenia powinna być kluczowym problemem dla marketerów? Ponieważ jeśli jesteś o krok przed swoim klientem, na każdym kroku tworzysz korzyści dla siebie i dla niego. Na jakiej lepszej podstawie można zbudować długoterminową relację? Powodem, dla którego większa dojrzałość cyfrowa prowadzi do lepszych relacji z klientami, są rodzaje informacji, które wprowadzasz do swoich spostrzeżeń - jesteś w stanie łączyć dane ilościowe i jakościowe z potężnym efektem. Dane ilościowe (dane zebrane w mierzalnej, liczbowej formie) obejmują takie rzeczy, jak wyświetlenia strony internetowej, współczynniki odrzuceń, najczęściej oglądane treści, współczynniki konwersji, miejsca, w których odwiedzający opuszczają ścieżkę itp. ogólny obraz wydajności punktu styku. Dane jakościowe (oparte na obserwacji i spostrzeżeniach nieliczbowych) obejmują mniej namacalne, bogatsze metryki, takie jak powtórki sesji, bezpośrednie informacje zwrotne i testy użytkowników. Dostarczają informacji „dlaczego” poprzez wgląd w sentyment i motywację klientów. Skupienie się całkowicie na danych ilościowych („co”) dotyczących zachowań klientów może prowadzić do znacznej luki w zrozumieniu „dlaczego”, a zatem tego, jak iść naprzód. Takie podejście może oznaczać marnowanie cennych zasobów i relacji na próbę i błąd, a nie bardziej przemyślane podejście oparte na autentycznym zrozumieniu „dlaczego”. Na przykład, jeśli jeden z Twoich e-maili działa lepiej niż jakikolwiek inny do tej pory, możesz założyć, że jest to spowodowane nowym projektem, podczas gdy w rzeczywistości jest to spowodowane przyciągającym wzrok nagłówkiem, czasem wysyłki lub zdjęciem… Dane ilościowe bez danych jakościowych mogą skutkować tworzeniem narracji wyjaśniających „dlaczego” „co”, kiedy tak naprawdę nie ma danych na poparcie tego. Z drugiej strony, bez danych ilościowych dane jakościowe mogą być mylące, ponieważ zazwyczaj pochodzą z grupy próbnej, a optymalizacja całego podejścia w oparciu o tylko jedną grupę może zrazić inne grupy. Dane ilościowe pozwalają zachować perspektywę. Łącząc te dwa zestawy danych, lepiej rozumiesz, kim jest Twój klient, dzięki czemu możesz przejść poza zwykłą optymalizację konwersji do optymalizacji doświadczeń cyfrowych, zwiększając za jednym zamachem zarówno konwersje, jak i wartość życiową klienta. W zależności od tego, na jakim etapie jesteś w swojej cyfrowej transformacji i podróżach do dojrzałości cyfrowej, możesz rozważyć takie narzędzia, jak: Automatyzacja marketingu, Personalizacja treści, Zarządzanie marketingiem e-mailowym, Marketing mediów społecznościowych, Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), Testy A/B i optymalizacja strony internetowej - Oczywiście wszystkie narzędzia marketingowe powinny być płynnie zintegrowane, jeśli chcesz czerpać wartościowe korzyści z gromadzonych przez nie danych, a Twoje centralne rozwiązanie musi być zaprojektowane tak, aby zapewnić najwyższą widoczność i wydajność, dzięki czemu możesz szybko i wprawnie działać na podstawie zgromadzonych informacji. Dlatego zrozumienie swojego poziomu dojrzałości cyfrowej jest kluczem do Twojego sukcesu. Posiadanie niewłaściwych narzędzi w rękach niewłaściwych ludzi sprawi, że będziesz ospały w odpowiedzi na bodźce krytyczne czasowo. Musisz upewnić się, że oddajesz odpowiednie narzędzia w ręce ludzi, którzy mogą je jak najlepiej wykorzystać i zapewnić oszałamiające rezultaty. Przyjrzyjmy się więc, jak obliczyć dojrzałość cyfrową Twojej firmy za pomocą wskaźnika dojrzałości cyfrowej. Jak obliczyć poziom dojrzałości cyfrowej w firmie? Ponieważ doświadczenia cyfrowe mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe, wiedza i zrozumienie, na jakim etapie się znajdujesz dzięki dojrzałości cyfrowej, ma kluczowe znaczenie. Dojrzałość cyfrowego doświadczenia polega na dostarczeniu odpowiedniej technologii w ręce właściwych ludzi i możliwości przyjęcia bardziej proaktywnego podejścia do zapewniania doskonałej obsługi klienta. Jeśli chcesz zwiększyć wydajność biznesową i marketingową, nadszedł czas aby skoncentrować się na dojrzałości cyfrowej, upewniając się, że zarówno elementy techniczne, jak i organizacyjne są odpowiednio dopasowane do następnego ruchu. Aby to zrobić, potrzebujesz jasnego i uczciwego zrozumienia tego, w którym miejscu się znajdujesz, aby dobrze zorientować się, jaki powinien być następny ruch. Zgłoś się do nas – a pomożemy Ci zidentyfikować poziom dojrzałości cyfrowego doświadczenia w Twojej firmie i na tej podstawie wyznaczymy kierunek dalszych działań, by iść coraz wyżej, wyprzedzając konkurencję i rozwijając swój biznes. W XXI wieku nie jest to już dodatkowe działanie, ale niezbędna strategia dla każdego przedsiębiorcy poważnie patrzącego w przyszłość.
Zobacz również: